این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
هوش محاسباتی در مهندسی برق
، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۷۱-۸۴
عنوان فارسی
مکان یابی پارکینگ خودروهای الکتریکی با در نظر گرفتن اطلاعات GIS و وسعت مناطق شهری
چکیده فارسی مقاله
با افزایش قیمت سوختهای فسیلی و نگرانیهای زیست محیطی، استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر مانند باد و خورشید افزایش یافته است. همچنین، استفاده از خودروهای الکتریکی (EV) و خودروهای هیبریدی قابل اتصال به شبکه (PHEV) که با عنوان V2G شناخته میشوند توسعه یافته است. با توجه به فراگیر شدن استفاده از این خودروها در آیندهای نزدیک، پارکینگ خودروهای الکتریکی (EVP) به عنوان منابع تولید تولید پراکنده (DG) و ذخیرهساز انرژی الکتریکی مورد توجه قرار میگیرند. مکان قرار گرفتن این پارکینگها برای شرکتهای توزیع برق از نقطه نظر کاهش تلفات و برای شهرداریها از نقطه نظر وسعت منطقه شهری که قرار است پارکینگ در آن احداث شود دارای اهمیت است. در این مقاله، به موضوع مکانیابی پارکینگ خودروهای الکتریکی با درنظر گرفتن اطلاعات GIS و وسعت مناطق شهری، با هدف تسریع در مکانیابی پارکینگها توسط الگوریتمهای تکاملی مختلف به منظور کاهش مکانهای کاندید، بررسی و مقایسه کارایی این الگوریتمها و همچنین، رضایتمندی شرکت توزیع برق و شهرداریها پرداخته شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Electric Vehicles Parking (EVP) Sitting Considering GIS Information and the Extent of Urban Areas
چکیده انگلیسی مقاله
energy resources, such as wind and solar, are increased. Also, the use of Electric Vehicles (EV) and Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV), known as V2G, is under development. Due to the widespread use of these vehicles in the near future, Electric Vehicles Parking (EVP) is considered as a source of Distributed Generation (DG) and Electric Energy Storage. The location of parking lot is important for power utilities to reduce power losses, and to municipalities of the urban areas from construction point of view. In this paper, sitting of EVP considering GIS information and the extent of urban areas will be discussed for rapid determination of parking locations using different evolutionary algorithms. The goal is to reduce the candidate locations, to analyze and to compare the performance of these algorithms as well as increasing the satisfaction of power utilities and municipalities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدمهدی قاسمی پور | mohammad mehdi
دانشگاه بیرجند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بیرجند (Birjand university)
مهدی تورانی |
دانشگاه بیرجند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بیرجند (Birjand university)
محمدرضا آقاابراهیمی | mohammad reza
دانشگاه بیرجند
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بیرجند (Birjand university)
نشانی اینترنتی
http://isee.ui.ac.ir/article_15402_4a047aba808d65cbcc7958f872b0cdf9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1306/article-1306-343756.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات