این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
هوش محاسباتی در مهندسی برق، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۱-۱۴

عنوان فارسی مکانیابی بهینه منابع تولیدپراکنده و پارکینگ خودروی برقی بر اساس مدل احتمالاتی خودروهای برقی
چکیده فارسی مقاله گسترش استفاده از منابع تولید پراکنده در شبکه قدرت و استفاده روزافزون از خودروهای برقی، بهره‏برداران شبکه توزیع را با چالش‌های جدیدی مواجه ساخته ‏است. قرارگیری منابع تولید پراکنده و پارکینگ خودروهای برقی در شبکه توزیع بدون برنامه‏ریزی فنی و جایابی بهینه، به مشکلات اقتصادی برای سرمایه‏گذار پارکینگ و مشکلات فنی برای بهره‏بردار شبکه توزیع منجر می‏گردد. در این مقاله، جایابی توأمان منابع تولید پراکنده و پارکینگ خودروی برقی در شبکه توزیع شعاعی مطالعه شده است. شبکه توزیع مورد مطالعه با حضور پارکینگ‏ها و منابع تولید پراکنده به گونه‌ای ارتقا می‏یابد که علاوه بر تأمین قابلیت اطمینان مورد نظر، تلفات نیز به سطح بهینه برسد. در مرحله اوّل الگوریتم پیشنهادی، سرمایه‏گذار پارکینگ خودروی برقی بر اساس شاخص تصمیم‏گیری سرمایه‏گذار به رتبه‏بندی شین‏های شبکه می‏پردازد. شاخص تصمیم‏گیری سرمایه‏گذار بر اساس قابلیت اطمینان، تعداد مشترکان و قیمت زمین در هر شین محاسبه می‏گردد. بر اساس امتیاز هر یک از شین‏ها سرمایه‏گذار سه شین کاندیدای احداث پارکینگ را پیشنهاد می‏دهد. در مرحله دوم، بهره‏بردار شبکه توزیع بر اساس نقاط پیشنهادی و همچنین، ظرفیت مورد نیاز منبع تولید پراکنده بهینه‏سازی در راستای نیل به کمترین تلفات را اجرا می‏کند. در مرحله اول، بهینه سازی چند هدفه اعمال شده و در مرحله دوم، بهینه سازی صرفاً با هدف کمینه کردن تلفات انجام می‏گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Simultaneous Optimal Placement of Distributed Generation and Electric Vehicle Parking Lots Based on Probabilistic EV Model
چکیده انگلیسی مقاله High penetration of distributed generations and the increasing demand for using electric vehicles provide a lot of issues for the utilities. If these two effective elements of the future power system are used in an unscheduled manner, it may lead to the loss increment in distribution networks, dramatically. In this paper, the simultaneous allocation of distributed generations (DGs) and electric vehicles (EVs) parking lots has been studied in a radial distribution network. A distribution network which is upgrading and equipped with DGs is considered and these resources' optimal placement is achieved in interaction with the EV parking lots in order to minimize the power distribution network loss. The proposed method considers not only the loss minimization but also the reliability of the parking lot from the investor's point of view. The output of this model is the daily electricity demand of parking lot. The proposed method includes two levels. At the first level of the proposed algorithm, the parking lot investor makes decision and selects three candidate buses for each parking based on three main criteria. After making decision by the parking lot investor, the candidate buses are introduced to the distribution network operator. At the second stage, the distribution network operator allocates the DGs and EV parking lots based on the candidate buses of investor in order to achieve the minimum loss of the distribution network. Finally, the effectiveness of the proposed method is evaluated by allocating of DGs and EV parking lots simultaneously on the standard distribution test system.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدهادی امینی | mohammad hadi
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

محسن پارسامقدم | parsa moghaddam
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://isee.ui.ac.ir/article_15369_796cbd1cca52029f598ae0efc8b36059.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1306/article-1306-343789.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات