این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
هوش محاسباتی در مهندسی برق، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱۲-۲۴

عنوان فارسی تعیین درصد خطای سیم‌پیچی موتور سنکرون مغناطیس دائم با استفاده از منطق فازی
چکیده فارسی مقاله روش‌های هوشمند به صورت گسترده‌ای در تشخیص خطا در ماشین‌های الکتریکی، ترانسفورماتورها و به طور کلی، در تمامی قسمت‌های صنعت برق به کار می‌روند. سیستم استنتاج فازی یکی از مدرنترین روش‌هایی است که برای این منظور مورد استفاده می‌شود. از آنجایی که در موارد پیچیده، به ویژه مواردی که استخراج قوانینی کارآمد، بسیار مشکل است، استفاده از استنتاج فازی غیر ممکن است. لذا در چنین مواردی سعی برآن است که از روش هایی کارآمد در استخراج قوانین استفاده شود. یکی از این روش های مؤثر شبکه تطبیقی عصبی فازی است که به ANFIS معروف است. در این مقاله، به منظور تعیین میزان درصد خطا در سیم پیچی موتور سنکرون مغناطیس دائم از سیستم استنتاج فازی استفاده شده است. این کار در دو مرحله صورت پذیرفته است: در مرحله‌ اول، مدلی ریاضی از موتور سنکرون مغناطیس دائم در شرایط خطا در محیط MATLAB/SIMULINK شبیه‌سازی شد و داده‌های مورد نیاز که عبارتند از جریان تفاضلی هر فاز و سرعت، موتور استخراج گردید. سپس در مرحله‌ دوم، با استفاده از ویرایشگر ANFIS و داده‌های به دست آمده در مرحله اول، سیستم استنتاج فازی مورد نیاز ایجاد شد و در نهایت، از آن به صورت یک بلوک کنترلی فازی در شبیه‌سازی استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان می‌دهند که روش ارائه شده می‌تواند در زمانی کوتاه خطا را دنبال و میزان درصد خطا را بیان کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Determining Inter-Turn stator winding Fault Percent of Permanent Magnet Synchronous Motor Using Fuzzy Logic
چکیده انگلیسی مقاله Intelligent methods are widely used in fault detection and diagnosis in electrical machine, transformers and in general in all parts of industry. One of the most advanced methods in fault detection is fuzzy Inference system. Since, extraction of effective rules is so hard in complicated problems, using fuzzy Inference is impossible. In this paper, in order to determine the amount of inter-turn stator winding fault in Permanent Magnet Synchronous Motor (PMSM),the fuzzy logic set has been used. This research has been fulfilled in two steps. In first step, a mathematical model of PMSM under fault condition has been simulated in MATLAB/SIMULINK and required data deferential current of each phase and speed of motor have been extracted, in second step, a fuzzy set has been created using Adaptive Neuro-Fuzzy Inference System (ANFIS) and this fuzzy set has been used in simulation for on-line test. Obtained results show that proposed method can follow fault in short time and can present amount of fault very precise.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسن قهرمانی |


محسن فرشاد |


محسن فرشاد |


سید محمد رضوی | seyed mohammad
استاد

ایرج فرجی |


محمد علی شمسی نژاد | mohammad ali


محسن فرشاد |
خراسان جنوبی- بیرجند- دانشگاه بیرجند پردیس شوکت آباد - دانشکده مهندسی- گروه قدرت
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بیرجند (Birjand university)

سید محمد رضوی | seyed mohammad


محمد علی شمسی نژاد | mohammad ali


مهران تقی پور |



نشانی اینترنتی http://isee.ui.ac.ir/article_15315_0c9418c37d5562469322fdadccb5b193.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1306/article-1306-343844.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات