این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صنعت لاستیک، جلد ۲۹، شماره ۱۱۵، صفحات ۲۵-۳۱

عنوان فارسی بررسی مقاومت غلتشی تایر رادیال باری با استفاده از روش اجزای محدود و تاگوچی
چکیده فارسی مقاله بررسی اجزای مختلف تایر رادیال باری جهت بهینه کردن تایر برای رسیدن به حد مطلوب در مواردی همچون استحکام، سایش، تولید صدا و مقاومت غلتشی از اهمیت بالایی در طراحی تایرهای رادیال باری و اتوبوسی برخوردار است. در این مقاله تأثیر پارامترهای مختلف همچون عمق گل ترد، استحکام سیم، تعداد سیم ها، عرض بلت و نوع اپکس بر روی مقاومت غلتشی، به صورت عددی با استفاده از نرم افزار المان محدود ABAQUS مورد بررسی قرار گرفته است. به منظور شبیه سازی بلت ها و زاویه آنها از مدل Rebar استفاده شده است. به علت تغییر شکل‌ های بزرگ در تایر، شرایط مرزی غیر خطی در مرز تماس تایر با جاده و رفتار های هایپرالاستیک و ویسکو الاستیک رابرها، مدل درنظر گرفته شده شامل تغییرشکل های غیرخطی خواهد بود. با استفاده از روش طراحی آزمایش ها و تاگوچی ساختار بهینه تایر به منظور دستیابی به کمترین مقاومت غلتشی بدست آمده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مقاومت غلتشی،المان محدود،زاویه بلت،تایر رادیال باری،ABAQUS،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مقاومت غلتشی,المان محدود,زاویه بلت,تایر رادیال باری,ABAQUS

نویسندگان مقاله مرتضی رشیدی مقدم |
گروه صنعتی بارز، اداره نوآوری و ارتباط با مراکز دانش بنیان، کرمان، ایران

معین مسجدی |
گروه صنعتی بارز، اداره تحقیقات و توسعه، کرمان، ایران


نشانی اینترنتی https://www.iranrubbermag.ir/article_216245_a793f34cebab5294ad1f187900744ad6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات