این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۲۳، شماره ۱، صفحات ۱۵-۲۸
عنوان فارسی
بررسی نقش جهتگیری استراتژیک و آمادگی صنعت چهارم بر چیرهدستی سازمانی
چکیده فارسی مقاله
پیشرفت تکنولوژی و فضای رقابتی سازمانها را ناچار به بهرهبرداری همزمان از محصولات و خدمات فعلی و کشف پیوستۀ ارائۀ بهترینها (چیرهدستی سازمانی) ساخته است تا در عصر صنعتی جدید (چهارم) موفق شوند. در این میان جهتگیری استراتژیک به عنوان مبنایی برای اقدامات سازمان شناخته و ابزاری برای تحقق اهداف آن محسوب میشود. بنابراین پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش جهتگیری استراتژیک (بازارمحوری و کارآفرینمحوری) و آمادگی صنعت چهارم بر چیرهدستی سازمانی در شعبات شرکت بیمه البرز صورت گرفته است. دادهها به وسیلۀ پرسشنامه گردآوری شده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و روایی آن به وسیلۀ روایی صوری و روایی همگرا مورد تأیید قرار گرفته است. تحلیل دادهها نیز به کمک مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزارSmart PLS انجام شده است. نتایج آزمون فرضیههای پژوهش نشان میدهد بازارمحوری، کارآفرینمحوری، و آمادگی صنعت چهارم تأثیر مثبت و معنادار بر چیرهدستی سازمانی دارد. در نتیجه به مدیران توصیه میشود با تجزیه و تحلیل نیازهای مشتریان (بازارمحوری)، اصلاح فرایندها، و استفاده فعالانه از فرصتهای بازار (کارآفرینمحوری) در عین توسعۀ فناوریهای نوظهور (آمادگی صنعت چهارم) و ترکیب آنها مقدمات چیرهدستی سازمانی را فراهم آورند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آمادگی صنعت چهارم،بازارمحوری و کارآفرینمحوری،جهتگیری استراتژیک،چیرهدستی سازمانی،
عنوان انگلیسی
Investigating the Role of Strategic Orientation and Industry 4.0 Readiness on Organizational Ambidexterity
چکیده انگلیسی مقاله
The advancement of technology and the competitive environment have forced organizations to simultaneously exploit current products and services and continuously discover the best (organizational ambidexterity), in order to succeed in the new industrial age (fourth). Meanwhile, strategic orientation is considered a basis for the organization's actions and a tool for realizing its goals. Therefore, the current research has been carried out to investigate the role of strategic orientation (market orientation and entrepreneurial orientation) as well as industry 4.0 readiness in organizational ambidexterity in the branches of Alborz Insurance Company. The data was collected using a questionnaire, the reliability of which was confirmed using Cronbach's alpha coefficient, and its composite reliability and validity were confirmed by face validity and convergent validity. Data analysis has been done with the help of structural equation modeling and Smart PLS software. The results of the research hypotheses indicate that market orientation, entrepreneurial orientation, and industry 4.0 readiness have a significant positive effect on organizational ambidexterity. As a result, managers are advised to enhance organizational ambidexterity by analyzing customer needs (market orientation), modifying processes, actively using market opportunities (entrepreneurial orientation), and developing emerging technologies (industry 4.0 readiness).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آمادگی صنعت چهارم,بازارمحوری و کارآفرینمحوری,جهتگیری استراتژیک,چیرهدستی سازمانی
نویسندگان مقاله
حسین دامغانیان |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
فرشته قلعهآقابابایی |
گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_99008_421016746ca80fd9373b9b2907b79fb6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات