این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۲۳، شماره ۱، صفحات ۴۷-۶۳
عنوان فارسی
شایعهسازی هدفمند و شهرت شخصی؛ آزمون نقش میانجی شبکهسازی سیاسی و تعدیلگر جاهطلبی منفی
چکیده فارسی مقاله
هدف: مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر شایعهسازی هدفمند بر شهرت شخصی با توجه به نقش میانجی شبکهسازی سیاسی و تعدیلگر جاهطلبی منفی اجرا شده است.
روش: این تحقیق از نظر هدف کاربردی و به لحاظ شیوه گردآوری و تحلیل داده توصیفی از نوع میدانیـ علّی است. جامعه آماری را کارکنان شاغل در استانداری ایلام و واحدهای تابعه تشکیل دادند که با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای تصادفی بر اساس سطح سازمانی تعداد 420 نفر به عنوان نمونه تحقیق تعیین شدند. ابزار اصلی گردآوری دادهها پرسشنامه بود که بعد از توزیع و جمعآوری آن تعداد 318 پرسشنامه قابل تجزیه و تحلیل وارد محیط نرمافزار Smart PLS نسخه 2 شد.
یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد شایعهسازی هدفمند بر شهرت شخصی و شبکهسازی سیاسی تأثیر معنادار و مثبت دارد. همچنین، شبکهسازی سیاسی اثر معنادار و مثبتی بر شهرت شخصی میگذارد و شایعهسازی هدفمند از طریق شبکهسازی سیاسی بر شهرت شخصی اثر غیر مستقیم و مثبت دارد. سرانجام مشخص شد جاهطلبی منفی اثر شایعهسازی هدفمند بر شهرت شخصی را افزایش میدهد.
نتیجه: این تحقیق، ضمن معرفی استراتژی شایعهسازی هدفمند در سپهر دانش مدیریت رفتار سازمانی، به مدیران وزارت کشور نسبت به این ترفند سیاسی در جهت ساخت شهرت شخصی پیشبرنده و توسعه شبکههای سیاسی پیرامون هشدار میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جاهطلبی منفی،شایعهسازی هدفمند،شبکهسازی سیاسی،شهرت شخصی،
عنوان انگلیسی
Purposeful Rumor-Mongering and Personal Reputation: Analyzing the Mediating Role of Political Networking and the Moderating effect of Negative Ambition
چکیده انگلیسی مقاله
Purpose:
The present study aims to investigate the effect of purposeful rumor-mongering on personal reputation with respect to the mediating role of political networking and the moderating effect of negative ambition.
Methodology:
This research is a field-causal description in terms of applied purpose and in terms of data collection and analysis methods. The statistical population consists of employees working in the Ilam governorate and affiliated units. Using a random sampling method based on organizational level, 420 people were selected as a research sample. Finally, 318 questionnaires were analyzed using structural equation modeling based on the partial least squares approach.
Findings:
The results showed that purposeful rumor-mongering has a significant and positive effect on personal reputation and political networking. Furthermore, political networking has a significant and positive effect on personal reputation, and purposeful rumor-mongering through political networking has an indirect and positive effect on personal reputation. Finally, negative ambition was found to increase the effect of purposeful rumor-mongering on personal reputation.
Conclusion:
This research, while introducing a Purposeful rumoring strategy in the knowledge base of organizational behavior management, warns the managers of the Ministry of Interior against this political trick to build the personal reputation of the leader and develop the surrounding political networks.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
جاهطلبی منفی,شایعهسازی هدفمند,شبکهسازی سیاسی,شهرت شخصی
نویسندگان مقاله
رضا سپهوند |
دانشکدة اقتصاد و مدیریت، دانشگاه لرستان، خرمآباد، ایران
اردشیر شیری |
دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
حامد قاسم پور |
دانشکدة اقتصاد و مدیریت، دانشگاه لرستان، خرمآباد، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_93318_e3f592e72e05cb23e6fdfd8840ea7a7e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات