این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۲، شماره ۱۲۸، صفحات ۱۲۳-۱۴۰
عنوان فارسی
تأثیر عشق به برند بر تابآوری نسبت به نواقص موجود در برند با واسطهگری ارزش درکشدۀ مشتری مورد مطالعه: مشتریان تلفن همراه آیفون (Apple)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش بررسی تأثیر عشق به برند بر تابآوری مشتری نسبت به نواقص برند با میانجیگری ارزش درکشدۀ مشتری در بین مشتریان تلفن همراه آیفون در سراسر کشور صورت گرفته است که حجم نمونه با توجه به جدول مورگان، حجم جامعۀ آماری نامحدود و به کمک روش نمونهگیری غیرتصادفی در دسترس برابر با 384 نفر انتخاب شده است. ابزار گردآوری دادهها یعنی پرسشنامۀ استاندارد به صورت اینترنتی از طریق شبکههای مجازی (غیرحضوری و از راه دور) توزیع و جمعآوری شده است. به طوریکه 390 پرسشنامه برای جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادهها توزیع و در نهایت 384 پرسشنامه به صورت تکمیلشده جمعآوری شده است. تجزیه و تحلیل دادهها به وسیله نرمافزارهای Spss 20 و Lisrel 8.8، و به روش معادلات ساختاری انجام شده است. نتایج تحلیل حاکی از آن است که متغیر عشق به برند بر تابآوری نسبت به نواقص موجود در برند و ارزش درکشدۀ مشتری تأثیر مثبت و مستقیم دارد. از سوی دیگر، ارزش درکشدۀ مشتری بر تابآوری نسبت به نواقص موجود در برند تأثیر مثبت و معنادار دارد. در نهایت، ارزش درکشدۀ مشتری در رابطۀ بین عشق به برند و تابآوری نقش میانجی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عشق به برند / تابآوری / ارزش درکشدۀ مشتری / تلفن همراه آیفون،
عنوان انگلیسی
The Effect of Brand Love on Resilience to Brand Deficiencies Mediated by Customer Value Case Study: iPhone Cell Phone Users
چکیده انگلیسی مقاله
The research to investigate the effect of brand love on customer resilience to brand defects with the mediation of perceived customer value among iPhone mobile phone customers across the country has been conducted, the sample size according to the Morgan table, the size of the unlimited statistical community and with the help of non-random sampling method in Access is equal to 384 selected people. The data collection tool, i.e. the standard questionnaire, has been distributed and collected online through virtual networks (off-site and remote). So that 390 questionnaires were distributed for data collection and analysis and finally 384 completed questionnaires were collected. Data analysis was done by Spss 20 and Lisrel 8.8 software, and by structural equation method. The results of the analysis indicate that the variable of love for the brand has a positive and direct effect on the resilience to the defects in the brand and the perceived value of the customer. On the other hand, the perceived value of the customer has a positive and significant effect on the resilience to the defects in the brand. Finally, customer perceived value mediates the relationship between brand love and resilience.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
عشق به برند / تابآوری / ارزش درکشدۀ مشتری / تلفن همراه آیفون
نویسندگان مقاله
عاطفه عقیلی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.
باقر عسگرنژاد نوری |
دانشیار مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران،
مریم مولا قلقاچی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران.
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_720511_a1504260f2af97837ef0b51fd9b2210b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات