این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مدیریت و توسعه ورزش
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۱-۲۳
عنوان فارسی
مدل ساختاری-تفسیری انگیزههای مشارکت هواداران در صفحات مجازی باشگاههای فوتبال
چکیده فارسی مقاله
هدف
:
پژوهش حاضر به مطالعه عوامل انگیزاننده هواداران ورزشی برای مشارکت در صفحات مجازی باشگاههای فوتبال پرداخته است.
روششناسی:
این پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی و شامل دو بخش کیفی و کمی است. در بخش کیفی از طریق مصاحبه با 20 نفر از هواداران ورزشی فعال در صفحات اینستاگرام، کانال تلگرام و وبسایت باشگاهها، خبرگان رسانههای اجتماعی و بازاریابی ورزشی و تحلیل ادبیات موجود، نُه عامل انگیزاننده شناسایی شد. در بخش کمّی، با استفاده از روش تحلیلی مدلسازی ساختاری تفسیری، سطوح و روابط بین این عوامل تعیین و به صورت یکپارچه تحلیل شد. در این بخش، از پرسشنامه زوجی برای گردآوری دادهها استفاده شد. بدین منظور، 14 نفر از فعالان صفحات مذکور، به صورت هدفمند انتخاب و نظرات آنها گردآوری شد.
یافتهها
:
با تحلیل پرسشنامهها، انگیزههای مشارکت هواداران در صفحات مجازی باشگاهها در شش سطح دستهبندی شد که عبارت از: 1) سرگرمی؛ 2) درآمد و پاداش؛ 3) توانمندسازی؛ 4) همهویتی، همبستگی و تعامل اجتماعی و حمایت از باشگاه؛ 5) علاقه به برند و مطالبهگری؛ و 6) کسب اطلاعات بودند.
نتیجهگیری
:
مطالعه حاضر با تمرکز بر رفتار هواداران در فضای مجازی، مسیر دیگری را برای توسعه ارتباط باشگاهها با هوادارانشان و گسترش پایگاه هواداری آنها نشان میدهد که مبتنی بر اهمیت و جایگاه انگیزههای مشارکت در صفحات مجازی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انگیزش،شبکه اجتماعی،دنبال کنندگان،هواداران ورزشی،
عنوان انگلیسی
The Interpretive-Structural Model of Fans’ Stimulant to Involvement in the Virtual Pages of Football Clubs
چکیده انگلیسی مقاله
Objective:
The present study investigated the motivational factors of sports fans for participation in the virtual pages of football clubs.
Methodology
: This research is an exploratory kind of mixed method that was performed in two qualitative and quantitative parts. In the qualitative part, along with the analysis of the existing literature, 20 interviews were conducted with social media experts, sports marketers, and active sports fans on the clubs' websites, Instagram pages, and the Telegram channel, which resulted in the extraction of nine factors motivating virtual participation. In the quantitative part, using interpretive-structural modeling, the levels and relationships between the factors were determined and analyzed in an integrated manner. In this part, using the pairwise comparison questionnaire, the opinions of 14 active fans on the mentioned virtual pages were collected. These fans were selected by purposive
sampling.
Results
: By analyzing the questionnaires, motives for fans’ participation in the clubs’ virtual pages were categorized into six levels: 1) entertainment; 2) income and reward; 3) empowerment; 4) identification, solidarity and social interaction, and supporting the club; 5) brand interest and demanding; 6) gaining information.
Conclusion
: Focusing on the virtual behavior of the fans, the present study shows another way to develop the clubs' relationship with their fans and expand their fan base, which is based on the importance and position of the fans' motivations for participating in the virtual pages.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
انگیزش,شبکه اجتماعی,دنبال کنندگان,هواداران ورزشی
نویسندگان مقاله
سمیرا زمانیان یزدی |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران
هادی باقری |
استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران
رضا اندام |
دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران
نشانی اینترنتی
https://jsmd.guilan.ac.ir/article_8584_ecb6dab34546c2d975371b5f2b62e845.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات