این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
پژوهش های راهبردی امنیت و نظم اجتماعی
، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۸۱-۹۳
عنوان فارسی
تبیین رابطه دیدگاه ارزشی با احساس امنیت اجتماعی (مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه اصفهان)
چکیده فارسی مقاله
مقاله حاضر به بررسی رابطه بین دیدگاه ارزشی با احساس امنیت اجتماعی پرداخته است، طرح آن توصیفی بود که به روش همبستگی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق را کلیه دانشجویان دانشگاه اصفهان تشکیل میدهند که تعداد آنها برابر 12000 نفر است و از بین آنها نمونهای به حجم 321 نفر با استفاده از فرمون کوکران و به روش نمونهگیری طبقهای و از بین گروههای آموزشی دانشگاه انتخاب شد. در این تحقیق فرض این بود که دیدگاه ارزشی و احساس امنیت دانشجویان بالا بوده و بین دیدگاه ارزشی دانشجویان با احساس امنیت آنان رابطه معناداری وجود دارد. یافتههای تحقیق نیز نشان داد که دیدگاه ارزشی و احساس امنیت اجتماعی دانشجویان بالا است و بین دو متغیر نیز رابطه معنیداری وجود دارد. از میان ارزشها نیز رابطه ارزشهای معنوی، مذهبی، اجتماعی، جامعه، خانوادگی و حرفهای با احساس امنیت اجتماعی معنیدار شده است، اما رابطه ارزشهای فیزیکی و مادی معنیدار نشده است. ضمناً نتایج نشان داده که فقط 27 درصد از تغییرات مربوط به احساس امنیت اجتماعی دانشجویان با متغیر دیدگاه ارزشی تبیین میشود و بقیه تغییرات آن با متغیرهای دیگری خارج از این تحقیق شرح داده میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
An explanation on relationship between value attitudes with Social Security Feeling (Case Study students of Esfahan University)
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction Values like truthfulness, Cooperation, Preferring social benefits to individual benefits, social satisfaction, observing rules and regulations and other positive moral values are related to social security and in contrast, values like cheating and conflict are weakening social security. Attempt to extend positive values and ensuring society members about maintaining social security depends on trust in the society and lack of trust has dangerous consequences (Torabi & Godarzi, 2003: 32). Social human needs social security to live in group and achieve high steps of growth and crimes and deviations in society provide insecurity in the society and creates stress (Javid, 2005: 119). Based on this we studied relationship between value attitude and social security feeling of students in Esfahan University. Materials and Methods The present study is applied and because it explains the relationship between value attitude and social security is correlational. Statistical population includes all the students of Esfahan University that among them 321 students were selected by Chocharan sampling formula and random sampling of different educational groups of university. To measure variables of research loiser(1993) value attitude questionnaire and social security questionnaire of police station research center (2009) were used. Discussion, Findings and Conclusion In this research t- test and correlation were used to analyze data. Results showed that total average mark of value attitude of students is 70/06 that is higher than standard score of 48 and this amount is significant. Results showed that although average mark of social security feeling of students in Esfahan University is 30/24 and is higher than average standard score of 21 and is significant but features of walking along at night and talking to strangers among students of Esfahan University is lower than average. Regarding first hypothesis and the second one results showed that average of total mark for value attitude of students is higher than average and among presented values; average of social values is higher in comparison to other values. Results showed that the relationship between physical values and financial values with security feeling is not signifying cant but the relationship of other values with security feeling is significant. Results of correlation showed that there is a significant relationship between total marks of value attitude of students with total mark of security feeling.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حجت الله مرادی پردنجانی |
مربی، گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد (Islamic azad university of shahrekord)
ستار صادقی ده چشمه ای | sadeghi ده cheshmeh ای
استادیار، گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
نشانی اینترنتی
http://ssoss.ui.ac.ir/article_20951_c474c6eb1248b3f5d5d42436d8e36e08.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1385/article-1385-345349.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات