این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۴۱-۶۹
عنوان فارسی
شناسایی انتظارات نسلهای کاری از فرایند مدیریت عملکرد در سازمان (با رویکرد تحلیل تم)
چکیده فارسی مقاله
در سازمانها، نسلهای متفاوتی از کارکنان وجود دارد که هر نسل ویژگیهای خاص خود را دارد. شناخت این ویژگیها برای مدیریت نسلها ضروری است. مدیریت عملکرد از کارکردهای مهم مدیریت منابع انسانی است؛ ازاینرو، در پژوهش پیش رو به بررسی مدیریت عملکرد نسلهای مختلف کاری پرداخته میشود. نسلها در سازمانهای کنونی ایران شامل سه نسل X(متولدین1351 تا 1360)، Y (متولدین 1361 تا 1370) و Z (متولدین 1371 به بعد) هستند. هدف، شناسایی انتظارات نسلهای کاری از فرایند مدیریت عملکرد در بانک تجارت است. روش تحلیل تم، بهعنوان یکی از روشهای تحقیق کیفی، استفاده شده و پارادایم پژوهش، تفسیری است. جهت جمعآوری دادههای اولیه از مصاحبههای نیمهساختاریافته استفاده شده است. کارکنان از راه نمونهگیری هدفمند از نوع حداکثر تنوع انتخاب گردیدهاند. از مجموع30 مصاحبه و تحلیل آنها 4 تم اصلی،42 تم فرعی و 148 دسته مفهومی شناسایی شد که مبتنیبر مراحل اصلی مدیریت عملکرد است. نتایج این تحقیق نمایانگر اهمیت هر چهار مرحله نظام مدیریت عملکرد برای کارکنان نسلهای مختلف و وجود تفاوت در انتظارات آنهاست. در انتهای مقاله به محدودیتهای پژوهش اشاره و پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انتظارات نسلهای کاری،فرایند مدیریت عملکرد،تحلیل تم،
عنوان انگلیسی
Identifying Workforce Generations’ Expectations from the Performance Management Process in Organizations (A Thematic Analysis Approach)
چکیده انگلیسی مقاله
Organizations consist of different generations of employees, each with unique characteristics. Understanding these characteristics is essential for effective generational management. Performance management is a critical function of human resource management; therefore, this study examines performance management across different workforce generations. The current workforce generations in Iranian organizations include Generation X (born between 1972 and 1981), Generation Y (born between 1982 and 1991), and Generation Z (born from 1992 onward). The objective of this research is to identify the expectations of workforce generations regarding the performance management process at Tejarat Bank. The study adopts a qualitative research method using thematic analysis within an interpretive research paradigm. Semi-structured interviews were conducted to collect primary data, and participants were selected through purposive maximum variation sampling. From a total of 30 interviews and their analysis, 4 main themes, 42 sub-themes, and 148 conceptual categories were identified, all based on the core stages of performance management. The findings highlight the significance of all four stages of the performance management system for different workforce generations while also revealing variations in their expectations. The study concludes by discussing research limitations and providing recommendations for future studies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
انتظارات نسلهای کاری,فرایند مدیریت عملکرد,تحلیل تم
نویسندگان مقاله
فرناز نصیری |
گروه آموزشی رهبری و سرمایه انسانی، دانشگاه تهران ، تهران، ایران.
عباس نرگسیان |
دانشگاه تهران
آرین قلی پور |
گروه آموزشی رهبری و سرمایه انسانی، دانشگاه تهران ، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://obs.sinaweb.net/article_719758_63b3afd2ea7622b0da408c1b9db80f9e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات