این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۱۲۳-۱۵۴
عنوان فارسی
چارچوب نظری آسیبهای رفتاری کارکنان سازمان با تحلیل مسئولیت اجتماعی دیجیتال در فضای مجازی
چکیده فارسی مقاله
وجود مسئولیت اجتماعی دیجیتال در سازمان، برای کارکنان بهعنوان یک الگو و الهامبخش عمل میکند. زمانیکه یک سازمان مسئولیت اجتماعی دیجیتال را بهطور جدی درنظر میگیرد و با استفاده از فناوری به خدمت جامعه میرود، کارکنان تحت تأثیر قرار میگیرند و بیشتر به رعایت ارزشها و استانداردهای اجتماعی در کار خود تمایل دارند. تحقیق حاضر از نوع کاربردی بوده و در دسته تحقیقات آمیخته قرار میگیرد. دادههای تحقیق با استفاده از روش کتابخانهای و همچنین مصاحبههای نیمهساختاریافته انجام شده است. در فاز کیفی از روش تحلیل مضمون و در فاز کمی از روش ISM جهت سطحبندی آسیبهای رفتاری استفاده شده است. جامعه آماری، کلیه خبرگان حوزه رفتار سازمانی و مسئولیت اجتماعی در دستگاههای اجرایی استان مازندران میباشد که در فاز کیفی با روش گلوله برفی و در فاز کمی از روش هدفمند استفاده شده است. تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار MAXQDA و اکسل انجام شده است. نتایج تحقیق نشان داد که درمجموع 6 آسیب فردی، فرهنگی، سازمانی، امنیتی، پایداری و سیاسی شناخته شد که آسیبهای فردی، فرهنگی و پایداری، دارای بیشتری اثرگذاری در سطوح سازمان بودهاند که میباید توجه بسیاری به آنها شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مسئولیت اجتماعی دیجیتال،آسیب های رفتاری کارکنان،فضای مجازی،استان مازندران،
عنوان انگلیسی
Theoretical Framework of Employees’ Behavioral Damages Analyzing Digital Social Responsibility in Virtual Space
چکیده انگلیسی مقاله
The presence of digital social responsibility in an organization serves as a model and inspiration for employees. When an organization seriously considers digital social responsibility and utilizes technology to serve society, employees are influenced and become more inclined to adhere to social values and standards in their work. This research is applied in nature and falls under mixed-method studies. The research data was collected using library research and semi-structured interviews. In the qualitative phase, thematic analysis was used, while in the quantitative phase, the ISM method was employed to classify behavioral damages. The statistical population includes all experts in organizational behavior and social responsibility in executive bodies of Mazandaran province. In the qualitative phase, the snowball sampling method was used, while in the quantitative phase, purposive sampling was applied. Data analysis was conducted using MAXQDA and Excel software. The research results identified six types of damages: individual, cultural, organizational, security-related, sustainability-related, and political. Among these, individual, cultural, and sustainability-related damages had the highest impact at the organizational level and require significant attention.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مسئولیت اجتماعی دیجیتال,آسیب های رفتاری کارکنان,فضای مجازی,استان مازندران
نویسندگان مقاله
فرهاد فلاح پور |
گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، علامه طباطبایی، تهران، ایران
حبیب رودساز |
گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، علامه طباطبایی، تهران، ایران
حسین اصلی پور |
گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، علامه طباطبایی، تهران، ایران
هادی خان محمدی |
گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، علامه طباطبایی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://obs.sinaweb.net/article_722040_a3e2b891cc89f541e48777aea52e3d2d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات