این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۹، شماره ۴، صفحات ۹۵۷-۹۷۰
عنوان فارسی
پیامدهای کاربرد یادگیری خرد (میکرولرنینگ) در آموزش پزشکی: یک مطالعه مروری
چکیده فارسی مقاله
مقدمه:
یادگیری مؤثر نتیجه آموزش صحیح در یک محیط مناسب و از طریق روش های خلاقانه، فراگیر و تشویقی است. این مطالعه با هدف بررسی رویکرد جدید فعال یادگیری خرد و پیامدهای استفاده از آن در آموزش پزشکی انجام شد.
روش بررسی:
این مطالعه مروری روایتی از طریق جستجوی منابع فارسی و انگلیسی در پایگاههای معتبر علمی ملی و بینالمللی شامل
SID
،
Magiran
،
PubMed
،
Science Direct
و
Scopus
، و موتور جستجوی
Google Scholar
، با استفاده از کلیدواژههای یادگیری خرد، میکرولرنینگ، دانشجو
، و
آموزش پزشکی در بازه زمانی 2015 تا 2024 میلادی انجام شد. فرایند انتخاب
مقالات براساس نمودار
PRISMA
انجام شد و کیفیت مقالات منتخب با استفاده از ابزارهای
STROB
و
CASP
مورد ارزیابی قرار گرفت. پس از حذف مقالات تکراری، عنوان و چکیده مقالات باقیمانده بررسی و مقالات غیرمرتبط با موضوع مطالعه حذف شدند؛ سپس متن کامل مقالات باقیمانده مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج
: در مجموع، 16 مقاله وارد مطالعه شدند. نتایج حاصل از بررسی مطالعات حاکی از آن بود که یادگیری خرد به دلایل سهولت دسترسی، ارتقای یادگیری فعال، ذخیره زمان و بهرهوری بالا منجر به تسهیل فرایند یاددهی
-
یادگیری میشود. استفاده از این روش در آموزش پزشکی، میتواند به پیامدهای مثبتی از جمله افزایش دانش، مهارت، مشارکت، علاقه، انگیزه، روحیه کار گروهی، اعتمادبه نفس و رضایتمندی فراگیران منجر گردد.
نتیجهگیری:
گنجاندن روش یادگیری خرد در برنامه درسی دانشجویان علوم پزشکی میتواند موجب ارتقای دانش و مهارت، تغییر نگرش فراگیران و بهبود فرایند درمان و مراقبت از بیماران شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش، آموزش پزشکی، دانشجو، میکرولرنینگ، یادگیری خرد، یادگیری
عنوان انگلیسی
Outcomes of the Use of Microlearning in Medical Education: A Review Study
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction:
Effective learning results from correct education in an appropriate setting and through creative, inclusive, encouraging methods. This study aimed to investigate the new active approach of microlearning and the consequences of its use in medical education.
Method
:
This narrative review was compiled by searching Persian and English Iranian and international scientific databases, including SID, Magiran, PubMed, Science Direct, and Scopus, and the Google Scholar search engine, using keywords such as “education,” “learning,” “ microlearning,” “student,” and “medical education,” from 2015 to 2024. The articles selection process was based on the PRISMA diagram, and the quality of the selected articles was assessed using the STROBE and CASP tools. After removing duplicate articles, the titles and abstracts of the remaining articles were reviewed, and unrelated articles were removed. Then, the full text of the 16 articles was reviewed.
Results:
The study included 16 articles in total. Microlearning facilitates the teaching-learning process in learners due to its ease of access, flexibility, promotion of active learning, time-saving, and high productivity. Microlearning in medical education can improve learner knowledge acquisition and retention, skills and performance, participation, interest, teamwork, motivation, self-confidence, and satisfaction.
Conclusion:
Using the microlearning method in the curriculum of medical sciences students can lead to the improvement of knowledge and skills, change the attitudes of learners, and improve the process of treatment and care for patients.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Education, Medical education, Student, Microlearning, Learning
نویسندگان مقاله
زهرا فارسی | Zahra Farsi
Professor, PhD Nursing Department, Nursing School, Aja University of Medical Sciences, Tehran, Iran
استاد، گروه دکترای پرستاری، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی آجا، تهران، ایران.
سمیه آزرمی | ُSomayeh Azarmi
Assistant Professor, Military Nursing Department, Nursing School, Aja University of Medical Sciences, Tehran, Iran
استادیار، گروه پرستاری نظامی، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی آجا، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1492-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات