این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۱۲۱-۱۳۸

عنوان فارسی رابطه بین تفکر استراتژیک مدیران و عوامل جمعیت‌شناختی با کیفیت محصولات
چکیده فارسی مقاله امروزه در فضای تجارت و کسب‌و‌کار، تغییرات پیچیده و غیر خطی و تحولات ناپیوسته پیش‌بینی آینده را تا حد بسیار زیادی نا ممکن ساخته است و سازمان‌ها را وادار کرده است که خود را با امواج خروشان تغییر منطبق سازند. در این عصر بی‌ثبات، تفکر استراتژیک می‌تواند راهی برای حفظ بقا و ادامه حیات سازمان باشد. تفکر استراتژیک، یک فعالیت مشخص و معین است که هدف آن، کشف استراتژی‌های خلاق و بدیع بوده است که می‌توان به وسیله آن قواعد بازی را تغییر داد و آینده‌ای متفاوت و ایده‌آل ایجاد کرد. در این پژوهش رابطه تفکر استراتژیک مدیران و کیفیت محصولات مورد بررسی قرار می‌گیرد. جامعه آماری این پژوهش را 57 نفر از مدیران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی تشکیل می‌دهند. تعداد نمونه مورد پژوهش با استفاده از فرمول کوکران[1] و با احتساب ضریب اطمینان 95 درصد،50 نفر انتخاب شد. در قسمت تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از نرم‌افزار SPSSو به کمک آزمون پیرسون[2] نتایج به دست آمده نشان داد که تفکر استراتژیک، تفکر سیستمی تفکر در زمان، خلاقیت و تمرکز بر هدف رابطه مثبت و معناداری با کیفیت محصولات دارند. اما فرصت‌طلبی رابطه‌ای با کیفیت محصولات ندارد. [1]. Cochran Formula [2]. Pearson
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Relationship between Managers’ Strategic Thinking and Demographic Factors with the Quality of the Products: Case of Kosar Eshtehard Industrial Estate
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays in business environment, complex, non-linear and discontinuous changes make predicting the future impossible and has forced organizations to comply with changes. In these volatile times, strategic thinking can be the way to survive. Strategic thinking is a specific activity that aims to discover creative and innovative strategies which can play by the rule of changes and make and act in a different future which can be ideally created. In this study relationship between managers’ strategic thinking and quality of products is discussed. Survey population is consist of 57 people from industry managers Kosar Eshtehard Industrial Estate. Based on Cochran's formula and considering 95% confidence level, 50 people were selected. For statistical analysis spss software was used, and results of Pearson test showed that the strategic thinking, systems thinking, thinking in time, creativity, and focus on the goal have a significant positive correlation with the quality of the products. But opportunism has no relationship with the quality of the products.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمد قربانخانی |
دانشجوی دکتری، دانشکده مدیریت، پردیس دانشگاه یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه یزد (Yazd university)

سنجر سلاجقه |
استادیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی کرمان (Islamic azad university of kerman)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_13309_7cdd27a60623122f2d6855e412db5163.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-345872.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات