این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۱۳۹-۱۷۳

عنوان فارسی ارائه چارچوب عوامل سازمان هوشمند در شرکت‌های تولیدی
چکیده فارسی مقاله افزایش پیچیدگی و تلاطم در محیط، واکنش مناسب و سریع سازمان‌ها را می‌طلبد، این شرایط موجب افزایش نیاز سازمان‌ها به تفکر و اقدامی فراتر از صرفاً حل مسائل جاری شده است. در محیط بسیار متغیر و رقابتی امروزی هوشمند شدن و هوشمند عمل کردن بهترین ضمانت برای موفقیت کسب‌‌‌و‌کار است. پژوهش حاضر به دنبال پاسخ به این سؤال است که فرآیندها و عواملی که برای هوشمندی سازمان لازم هستند کدامندو چارچوب عوامل سازمان هوشمند چگونه است؟ پژوهش حاضر بر‌اساس روش گردآوری داده‌ها، توصیفی و از نوع پیمایشی و از نظرهدف، توسعه‌ای– کاربردی است. جامعه آماری 3531 نفر از کارکنان یک شرکت‌ تولیدی بودند که 347 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه است که برای طراحی آن از تکنیک دلفی طی دوره استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار اسمارت پی ال اس با کمک روش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. نتایج آزمون فرضیه‌ها نشان داد که متغیرهای پژوهش به‌غیر از متغیر کار گروهی بر سازمان هوشمند تأثیر مثبت و معنادار داشتند و از طرفی تأثیر متغیرها نسبت به هم نیز معنادار بودند. همچنین مشخص شد که ارتباطات سازمانی بیشترین تأثیر را بر سازمان هوشمند دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Providing a Framework for Intelligent Organization in Manufacturing Companies
چکیده انگلیسی مقاله Increasing complexity and turbulence of environment, are requiring quick response and proper reaction of organizations. These conditions have increased the need of organizations to think and act beyond just solving their current issues. In today's competitive and changing environment, being and acting smart are the best guarantee for any business to success. Present study seeks to answer the question of what the processes are and what factors are necessary for smart organization. This paper is based on descriptive- survey methods, and of purpose is fundamental - applicable research. The statistical population is consist of 3531 people from manufacturing firms in a company and 347 of them were chosen as a sample. Data was gathered using a questionnaire and Delphi technique was used. To analyze the data, partial least squares method used by Smart PLS software. Test results showed that all variables had a significant and positive impact on the smart organization, except group work, and the effect of all variable together is significant. Also found out that flexible communications has greatest impact on the smart organization.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا نجاری |
- استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

عادل آذر |
- استاد، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

فریدون احمدی |
استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

حمیدرضا جلیلیان |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی- رفتار سازمانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_13311_6075f43e182dd38a3931e4f61d3c5c52.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-345873.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات