این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش های مشاوره
، جلد ۱۵، شماره ۵۹، صفحات ۷۶-۹۶
عنوان فارسی
بررسی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر خود کار آمدی و افزایش شادکامی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه ۴ شهر اصفهان
چکیده فارسی مقاله
چکیده: هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی مهارتهای زندگی بر خودکار آمدی و افزایش شادکامی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه چهار شهر اصفهان انجام شد.روش: به لحاظ ماهیت و اهداف این پژوهش از نوع کاربردی بوده و برای اجرای آن از روش نیمه تجربی ،پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه استفاده شده است. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تک مرحله ای، تعداد 40 نفر به عنوان نمونه اماری انتخاب شدند؛ بدین صورت که ابتدا یک دبیرستان دخترانه و سپس 100 نفر به طور تصادفی انتخاب و پرسشنامه ها بین انها توزیع و سپس 40 نفر از دانش آموزان که در مقیاسهای خود کار آمدی و شادکامی نمره پایین تری داشتند به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش (20 دختر در گروه آزمایش و 20 دختر در گروه کنترل) قرار گرفتند. گروه آزمایش به مدت 10جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش مهارتهای زندگی قرار گرفت. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای شادکامی آکسفورد و پرشسنامه خودکار آمدی شرر استفاده شد. دادها با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی تأثیر معناداری بر خود کار آمدی و افزایش شادکامی دانشآموزان داشته است. نتیجه گیری: با آموزش مهارتهای زندگی، فرد قادر خواهد بود ضمن آگاهی از خود و توانایی هایش، موقعیتهای استرس زا را شناخته و کنترل نماید و در نتیجه با احساس رضایت بیشتری که از خود و محیط اطراف خویش به وی دست میدهد، احساس شادکامی بیشتری نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مهارتهای زندگی، خود کار آمدی ، شادکامی
عنوان انگلیسی
Study the effectiveness of Training life skills on self efficacy and increaseof happiness of Female highschool students in four region of education in esfahan city
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: The purpose of this study was to investigate the effectiveness of life skills teaching on self-efficacy and increase of happiness on female high school students in forth districts of education in Isfahan city . Methods: we consider semd-euperimental pretest post-test control group for this study by using cluste stamping to student as statistical population in this way a female high school were selected at first and 100 people were selected randomly and guestionnaiv were distributed between them and experimental group receive.life skills for ten 90-minute sessions .It was selected a lot of 40students (20female experimental group and 20 in control group) that have more problems in this area randomly. For data collection It is used from oxford happiness questionnaire and Shirer happiness questionnaire. for analyze of data we use from covariance. finding of research shows that life skills training have a significant impact on self-efficacy and happiness of students and increase them. Conclusion: by life skill teaching a person will be able to achieve knowledge about his abilities and control stressful situatiions as a result he receive sence of satisfaction fram himself and his environment and feel mor happiness.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
life skill, selfefficacy, happiness
نویسندگان مقاله
زینب خلیلیان |
ا
حسین افلاکی فرد |
اصفهان -خیابان آتشگاه-خیابان قدس -کوچه آزادگان پلاک 16
نشانی اینترنتی
http://irancounseling.ir/journal/browse.php?a_code=A-10-82-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1426/article-1426-345877.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات