این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت بحران
، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۳۷-۵۲
عنوان فارسی
ارائه الگوی بهبود مدیریت بحران با تأکید بر نقش رسانههای اجتماعی (مطالعه موردی: یک دانشگاه نظامی)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف طراحی و ارائه الگوی ارتقای مدیریت بحران با تأکید بر نقش رسانههای اجتماعی در میان کارکنان یک دانشگاه نظامی انجامگرفته است. روش پژوهش حاضر، کیفی است که بر اساس روش تحلیل مضمون انجامگرفته است. جامعه آماری شامل افرادی است که در حوزه رسانه، ارتباطات و مدیریت بحران هم خبرگی آکادمیک و هم خبرگی تجربی دارند که در نهایت 17 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شد. بر اساس یافتههای پژوهش، رسانههای اجتماعی در مدیریت بحران پنج کارکرد اصلی هدایت افکار عمومی، رصد و پایش محیط، آموزش، اطلاعرسانی و ایجاد همبستگی عمومی دارند. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که رسانههای اجتماعی میتوانند در مدیریت بحران کشور نقش به سزایی داشته باشند و لذا به مسئولان نیروهای مسلح کشور توصیه میشود که با عمل بر اساس مدل ارائهشده به پیشبینی بهموقع بحران، پیشگیری از آن و آمادگی برای مقابله با آن بپردازند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بحران،رسانه،رسانههای اجتماعی،دانشگاه نظامی،
عنوان انگلیسی
Designing a Crisis Management Improvement Model with Emphasis on the Role of Social Media (Case Study: Military Personnel)
چکیده انگلیسی مقاله
This research has been carried out to design a model for promoting crisis management with an emphasis on the role of social media among armed forces employees. The research method is qualitatively based on the thematic analysis method. The statistical population included people who had both academic and practical experience in the field of media and crisis management, and finally, 17 people were selected as a statistical sample. According to the findings of the research, mass media have five main functions in crisis management: directing public opinion, monitoring and monitoring the environment, training, informing, and creating public solidarity. The findings of this research show that social media can play a significant role in the country's crisis management, and therefore the officials of the country's military forces are recommended to act based on the presented model to predict the crisis in time, prevent it and prepare to deal with it to pay.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بحران,رسانه,رسانههای اجتماعی,دانشگاه نظامی
نویسندگان مقاله
سجاد فرهنگ |
استادیار، گروه علوم اجتماعی، دانشکده فرماندهی و مدیریت، دانشگاه افسری امام علی (ع)، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.joem.ir/article_721106_13c8381d552cbbc00e07981c00aa7326.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات