این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انقلاب اسلامی، جلد ۱۴، شماره ۵۳، صفحات ۸۵-۱۰۴

عنوان فارسی مولفه‌های فرآیند مدیریت دانش در الگوی اسلامی- ایرانی از منظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی مؤلفه‌های مدیریت دانش از منظر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در الگوی ایرانی- اسلامی و احصاء مؤلفه‌ای است که در این الگو اولویت بیشتری دارد. روش ­شناسی پژوهش: این پژوهش از نظر ماهیت در دسته‌بندی تحقیق‌های توصیفی است که به روش تحلیل مضمون انجام شده است. یافته ­ها: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) علاوه بر چهار بُعد فرآیندی مدیریت دانش، همواره و در خلال رهنمودهای خود به‌صورت مکرر و جدی به موضوع و مقوله رویکرد و جهت‌گیری دانش که در واقع بستر و زیرساخت فرآیند مدیریت دانش است پرداخته‌اند و علم و دانشی را مفید و سودمند می‌دانند که در چارچوب رویکرد و جهت‌گیری ارزشی باشد. نتیجه­ گیری: مؤلفه‌های فرآیند مدیریت دانش از منظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ترتیب عبارت‌اند از: کسب دانش، نهضت و جنبش تولید نرم‌افزاری، انجام تحقیق و پژوهش، الزامات فرهنگی و روانی، تبدیل دانش ضمنی به عینی، الزامات ساختاری و سازمانی، اصلاح معیارها و ملاک‌های ارتقاء علمی، توجه به نوآوران و نظریه‌سازان، تجمیع و ثبت دانش، نهضت آزادفکری و آزاداندیشی علمی، ارتباط، همکاری و هم‌افزایی علمی بین واحدهای مختلف، نظریه‌پردازی، توسعه دانش، تصفیه دانش، اتصال مراکز علم و تحقیق با مراکز استفاده‌ کننده از علم و تحقیق، تکمیل چرخه و زنجیره دانش و تبدیل علم و تحقیق و دانش به ثروت، دانش‌بنیان کردن امور، تعامل و همکاری دستگاه‌ها.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مؤلفه،دانش،مدیریت دانش،فرآیند مدیریت دانش،

عنوان انگلیسی The components of the knowledge management process in the Islamic-Iranian model from the perspective of the Supreme Leader
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مؤلفه,دانش,مدیریت دانش,فرآیند مدیریت دانش

نویسندگان مقاله مهدی بیگدلو |
استادیار جامعه‌شناسی سیاسی گروه علوم پایه، دانشکده فارابی، دانشگاه ارتش، تهران، ایران

مهدی زندیان |
دانشجوی دکترای مطالعات امنیتی دانشگاه عالی دفاع ملی، تهران، جمهوری اسلامی ایران.


نشانی اینترنتی https://rjir.basu.ac.ir/article_5979_47a0b1199af5923472d42673a2551251.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات