این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
پژوهشنامه بیمه
، جلد ۳۱، شماره ۳، صفحات ۱-۲۴
عنوان فارسی
خوشهبندی و بررسی تطبیقی سند چشمانداز، مأموریت سازمانی، و اهداف شرکتهای بیمۀ بینالمللی و داخلی با رویکرد متنکاوی
چکیده فارسی مقاله
چشمانداز سازمانی، مأموریت سازمانی و هدف سازمان، شاخصهای عمدۀ جهتگیری سازمان محسوب میشوند. در این تحقیق با بهکارگیری تکنیک نوین متنکاوی و ترکیب آن با روش خوشهبندی k- میانگین،متن سند چشمانداز، مأموریت سازمانی، و اهداف 39 شرکت بیمۀ بینالمللی موجود در لیست 500 شرکت برتر دنیا و 18 شرکت بیمۀ داخلی مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان میدهد که شرکتهای بینالمللی با مفاهیمی چون امنیت مالی، ارزش، خدمات، محصول- خدمت، و کیفیت در قالب 4 خوشه و شرکتهای داخلی با مفاهیمی چون حرفهای، آرامش، سودآوری- مالی، و ارائۀ خدمات در قالب 4 خوشه تقسیمبندی میشوند. درنهایت شرکتهای بینالمللی در مواردی با شرکتهای داخلی همراستا هستند و در موارد فراوانی نوع دیدگاه شرکتهای داخلی و بینالمللی به این سندها و واژههای بهکاررفته در آنها متفاوت است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چشمانداز، مأموریت سازمانی، خوشهبندی، متنکاوی، k- میانگین،
عنوان انگلیسی
Clustering and Comparative Study of Organizational Vision, Mission and Goals Statements of International Insurance Companies with Iranian Insurance Companies Using Text Mining
چکیده انگلیسی مقاله
Organizational vision and mission statements and goals are major indices for the orientation of an organization. In this study, using modern text mining techniques combined with K-means clustering techniques, the vision, mission and goals of 39 international insurance companies (top 500 companies of the world list) and 18 Iranian insurance companies have been analyzed. The results indicate that the international companies and Iranian companies can be classified into four clusters, including financial security, value, service, product-service, quality for the former groupand professionalism, peace of mind, profitability (financial) and services providing for the latter group. Finally, the international companies are aligned with the domestic companies in some issues. However, in many issues the type of perspective to these documents and their wording is different
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن شفیعی نیک آبادی | shafiei nikabadi
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
امید افشاری زاده جعفری | afshari zadeh jafari
دانشجوی دکتری مدیریت سیستم دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
نشانی اینترنتی
http://jir.irc.ac.ir/article_41373_fd99376047c78f285cdd515762893d00.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1470/article-1470-346250.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات