این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
پژوهشنامه بیمه
، جلد ۳۱، شماره ۳، صفحات ۴۵-۶۶
عنوان فارسی
شناسایی عوامل موثر بر ارتباط گریزی نماینده های بیمه ایران بر اساس طرح آمیخته انتخاب مشارکت کننده
چکیده فارسی مقاله
نمایندههای فروش، عامل اساسی حیات صنعت بیمه هستند. آنها پل ارتباطی سازمان و مشتریاناند. ارتباطات از تواناییهای مورد نیاز هر نماینده محسوب میشود؛ حال آنکه برخی عوامل موجب ایجاد میزانی از ارتباطگریزی میشود. در پژوهش حاضر، هدف شناسایی عوامل مؤثر بر ارتباطگریزی است. روش تحقیق، آمیختۀ تشریحی انتخاب مشارکتکننده در نظر گرفته شد که در دو مرحلۀ کمّی و کیفی انجام میگیرد. جامعۀ آماری پژوهش، نمایندگان یک شرکت بیمهای در شهر اهواز بود. بر طبق جدول مورگان 86 نفر به صورت تصادفی ساده برای نمونۀ آماری انتخاب و پرسشنامهها بین آنان توزیع شد. به منظور شناسایی عوامل مؤثر بر ارتباطگریزی، نخست در فاز اول، با کمک پرسشنامۀ ارتباطگریزی مککراسکی، وضعیت ارتباطگریزی شناسایی شد. طبق نتایج فاز اول، نمایندگان از نظر ارتباطگریزی نمرۀ پایینی داشتند، در این میان نمایندههایی که بیشترین میزان ارتباطگریزی را تجربه کردهاند، برای مصاحبۀ فردی عمیق انتخاب شدند. در فاز دوم با استفاده از روش تحلیل تماتیک پاسخهای به دست آمده از مصاحبهها مورد بررسی قرار گرفت و سه دسته عوامل فردی (ویژگیهای نماینده، انگیزه، اطلاعات، و تجربه)، محیطی (ناظر و مشتری) و سازمانی (قوانین مربوط به بیمهها، آموزش، مسائل مربوط به نمایندهها و کارمندان شعبه) بهعنوان عوامل مؤثر بر میزان ارتباطگریزی نمایندگان شناسایی شد. ضمن توضیح عوامل، پیشنهادهایی برای رفع آنها ارائه شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying the Factors Affecting an Insurance Company's Agent Communication Apprehension Based on Participant Selection Mixed Method
چکیده انگلیسی مقاله
Sale agents are fundamental factors for the insurance industry’s ongoing operation. They act as a bridge between the organization and customers. Communication is the necessary ability of each seller; but some factors lead to a level of communication apprehension. In the current research, the objective is to identify factors affecting communication apprehension. The research method is participant selection mixed method which has been done in two phases: qualitative and quantitative. The research statistical population is an insurance company’s agents, operating under the control of a district in Ahvaz city. Based on Morgan table, 86 individuals were selected randomly and the questionnaire distributed among them. The purpose of this phase is to determine agents with higher communication apprehension based on Mccroskey questionnaire. Based on the results of the 1st phase, the agents had a low grade in communication apprehension, so agents with higher grade in communication apprehension were selected for in-depth individual interview. In the 2nd phase, answers were investigated by using thematic analysis and three factors were revealed. The factors identified as affecting communication apprehension are individual factors: agent characteristics, motivation, knowledge, experience; environmental factors: third person, costumer; and institutional laws relating to insurance, training, issues of agents and staff of company. Finally, recommendations for solving the aforementioned factors were presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین دامغانیان |
استادیار مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
فرناز روزبان |
دانشجوی دکتری مدیریت، دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سمنان نویسندۀ مسئول
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
نشانی اینترنتی
http://jir.irc.ac.ir/article_41374_b8af3b2fd1226af6a39b1abba815d91f.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1470/article-1470-346252.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات