این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۳، شماره ۵، صفحات ۷۴-۹۶
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Explanation of ATM Location Pattern
چکیده انگلیسی مقاله
Selection of proper sites to establish the automated teller machines (ATM) is one of the important issues in the electronic banking industry. This paper explains the pattern of locating these machines. Data obtained from a survey of Iranian state bank managers, then the method of hierarchical analysis process (AHP) has beeb used. Although the review of literature indicates the variety and multiplicity of affecting criteria in this pattern, our study shows that managers do not necessarily consider all these factors to ATM location decisions. In addition, some considered criteria are more important than the others. In this regard, population density,costomer job, customer education,closeness to the intersections and the main squares,distance from their own branches, and distance from the competitors' ATM are the most important criteria and proximity with the stadiums and firestations, and being in the highway streets are the less important criteria in the process of ATM location decision.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
لعیا الفت |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
رحیم فوکردی | فوکردی
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه قم
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه قم (Qom university)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات