این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۳، شماره ۵، صفحات ۱۳۶-۱۵۸
عنوان فارسی
عوامل موثر بر موفقیت استقرار مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی (مطالعه موردی: دانشگاه یزد)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر موفّقیت استقرار مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی انجام یافته است. این مطالعه ضمن بررسی این عوامل در دانشگاه یزد، با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی، به رتبه بندی آنها می پردازد. این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و تحلیلی ـ پیمایشی است که برای جمع آوری اطلاعات مربوط به آن، از روشهای مطالعه ادبیات موجود، مصاحبه با خبرگان و نیز پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری شامل کلّیه اعضای هیأت علمی دانشگاه یزد بوده است. نتایج حاصل از بررسی مبانی نظری، شش عامل: فرهنگ، فنآوری، انگیزه، توانایی، هماهنگی و شناخت را به عنوان عوامل موثّر بر مدیریت دانش معرفی کرد. آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد که عوامل شش گانه فوق همگی، بر مدیریت دانش تأثیر دارند. علاوه بر این، نتایج حاصل از رتبه بندی این عوامل با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی نشان داد که به ترتیب، عوامل: فرهنگ، فنآوری وانگیزه رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند و عوامل: شناخت، توانایی و هماهنگی در رتبه های بعدی قرار دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدیریت دانش، دانش ضمنی، دانش صریح، دانشگاه یزد، تاپسیس فازی،
عنوان انگلیسی
Factors Affecting Successful Implementation of Knowledge Management in Higher Education Institutions
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is identify and assess the factors influencing the successful implementation of KM in higher education institutions. These factors include: culture, technology, incentive, authority, coordination and familiarity. This study also reviews and ranks these factors in Yazd University by using fuzzy TOPSIS.However,the statistical population is the faculties of YazdUniversity. For collecting data, literature review, interviews with experts and questionnaires are used. The results of ranking these factors indicate that the factors of culture, technology and incentive are in first, and familiarity, authority and coordination are next in ranking.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید سعیدا اردکانی | saeida ardakani
دانشیار دانشگاه یزد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
امیررضا کنجکاو منفرد | konjkave monfared
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات