این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۱۷-۱۳۹
عنوان فارسی
عوامل مؤثر بر به کارگیری خدمات موبایل بانک توسط مشتریان و رتبه بندی آنها (مطالعۀ موردی: شعب بانک تجارت شهر تهران)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر به کارگیری خدمات"موبایل بانک" با استفاده از مدلی که بر اساس مدل پذیرش فن آوری وتئوری انتشار نوآوری، طراحی و با نظرخواهی از استادان و صاحبنظران بانکی، بومی گردیده، تهیه شده است. این مدل، عوامل مؤثر بر به کارگیری خدمات موبایل بانک را به سه بخش ویژگیهای فن آوری موبایل بانک، ویژگیهای روان شناختی و ویژگی های جمعیت شناختی تقسیمبندی میکند. در این پژوهش، با استفاده از روشتوصیفی- پیمایشی، نمونهای متشکّل از 666 نفر از مشتریان بانک تجارت در معرض سؤال قرار گرفتهاند و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی، به بررسی عوامل مؤثر بر کاربرد خدمات موبایل بانک پرداخته شدهاست. با توجه به نتایج پژوهش، از بین ویژگیهای فن آوری موبایل بانک، به ترتیب اولویت، متغیرهای سازگاری، هزینۀ استفاده، قابلیت آزمون و سودمندی،مؤثرتر هستند؛ در حالی که پیچیدگی و ریسک درک شده، در این امر، تأثیر چندانی ندارند. از بین ویژگیهای روان شناختی، به ترتیب اولویت، خطرپذیری و طرز فکر پیرامون تغییر از عوامل مؤثر هستند؛ در حالی که رهبری عقیده در این مورد، تأثیر چندانی ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effective Factors on the Adoption of Mobile Banking Services by Customers and their Ranking (Case Study: Tejarat Bank-Tehran Branches)
چکیده انگلیسی مقاله
This research is proposed to detect the effective factors on the adoption of mobile banking services by using Technology Acceptance Model (TAM), and Diffusion of Innovation Theory based on the advices from national banking specialists. The model divides the effective factors on the adoption of mobile banking services to the three parts: mobile banking technology, psychological, and demographic characteristics. In this research, we have used a descriptive-field study methodology by taking samples from 666 customers. Also, descriptive statistics analysis as well as statistical inferences are used to find out the effective factors on the adoption of mobile banking services. According to the results of this research, among different mobile banking technology characteristics, the compatibility variables, the cost of using the technology, trial ability and profitability were ranked by customers as effective factors on the adoption of mobile banking services. It is worth mentioning that the other factors such as complexity and perceived risk were not much important in using mobile banking services from the customers' perspective. Among the psychological characteristics, venturesomeness, and attitude toward change were ranked by customers as effective factors of using these facilities. The result shows that the opinion leadership was not an important factor for using mobile banking services.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدتقی تقوی فرد | mohammad taghi
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مصطفی ترابی |
کارشناس ارشد مدیریت فن آوری اطلاعات از دانشگاه علامه طباطباییو مدرس دانشگاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات