این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۴۰-۱۶۹

عنوان فارسی عوامل موثربرعملکرد شرکت‌های کوچک درمراحل اولیه‌ی رشد (مطالعه‌موردی شرکت‌های مستقر در مراکز رشد پارک‌های علم و فناوری کشور)
چکیده فارسی مقاله در این مقاله رابطۀ میان توانمندی‌های مدیریتی شرکت‌های کوچک مستقر در مراکز رشد پارک‌های علم و فناوری کشور در مراحل اولیه‌ رشد بر عملکرد آنها بهره گیری از نظرات یک گروه کارشناسی و خبره شامل 38 نفر از مدیران بررسی می‌شود. این بررسی نشان می‌دهد که سازه توانمندی‌های مدیریتی دارای سه بعد است: توانمندی بازاریابی، توانمندی مالی/ عملیاتی و توانمندی‌های فناورانه. رابطه‌ مثبت میان دو سازه‌ٔ اول و متغیر عملکرد کمک می‌کند تا فعالیت‌های کلیدی و بحرانی در مراحل اولیه‌رشد شناسایی شود . به نظر می‌رسد عامل غالب٬ همان توانمندی بازاریابی باشد. علاوه بر این٬ سطح توانمندی بازاریابی همراه با فرض وجود منابع مالی مطمئن خارج از شرکت نیز مطالعه و بررسی شده و نتایج نشان می‌دهد هرچه مدیران شرکت توانایی­های مدیریتی بیشتری داشته باشند آن شرکت در کسب منابع مالی از منابع خارجی موفق­تر است. در عین حال٬ آموزش‌های هدف دار و حمایتی نیز عاملی تأثیر گذار و تعیین کننده در جهت ایجاد و تقویت این توانمندی‌ها هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Factors Influencing Early Stage Performance of Small Firms Case Study : (Science and Technology Parks Incubators Small Firms)
چکیده انگلیسی مقاله This paper explores the relationship between the selected facets of small business managerial capabilities and their early stage performance. Every new venture has a certain potential to contribute to economic output, employment and renewal of the industrial structure. Research about the factors that influence the performance of emerging small businesses can play a key role in the development of public policy in this area. This study examines the impact of managerial capability on small business performance. Using a sample of small enterprises in Science and TechnologyParks, it was found that managerial capability had three dimensions: marketing management, financial/operations management, and technological capability. The positive relationship between the first two constructs and the performance variables help to identify the key management activities during start-up stage. The dominant catalyst appears to be marketing capability. Furthermore, the level of marketing capability was found to be associated with the proportion of financing secured from outside sources.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله economic, Development, SME’S, Job creation, Innovation.

نویسندگان مقاله غلامرضا ملک زاده |
دانشجوی دکترای مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

مصطفی کاظمی |
استادیار گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات