این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های پولی و بانکی
، جلد ۱۷، شماره ۶۱، صفحات ۴۵۷-۴۷۶
عنوان فارسی
بررسی تاثیر بازی سازی پرداختی از طریق موبایل بر ایجاد ارزش مشتری بر اساس دیدگاه نظریه تأثیر اجتماعی (مورد مطالعه: شعب بانک ملت استان مازندران
چکیده فارسی مقاله
در خلال دو دهه ی اخیر صنعت بانکداری تغییرات شدیدی را نه تنها درکشورهای صنعتی بزرگ، بلکه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه تجربه نموده است. این تغییرات با توجه به حذف قوانین، خلاقیت و نوآوری و جهانی شدن شکل گرفته اند. اگر بانکها تمایل دارند جایگاه خود را میان رقبای بین المللی و محلی متعدد حفظ کنند بایدبه طورمستمر کارایی شعب خود را افزایش دهند.
لذا هدف پژوهش حاض
ر
تبیین تاثیر بازی سازی پرداختی از طریق موبایل بر ایجاد ارزش مشتری بر اساس دیدگاه نظریه تأثیر اجتماعی بود که در قالب یک مدل علی به بررسی رابطه بین متغیرها پرداخت. جامعه آماری مشتریان بانکداری
تلفن همراه بانک ملت در سطح استان مازندران
بود که به دلیل نامحدود بودن جامعه طی نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس تعداد 384 پرسشنامه جمع آوری شد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد دزاندو و همکاران (2022) بود. بعد از تأیید روایی سوالات به جهت
سنجش پایایی کل
متغیرها با استفاده از روش آلفای کرونباخ 88/0 محاسبه گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار
Smart pls
و مدل معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاکی از تایید تمامی فرضیه های تحقیق بوده است. نتایج همچنین نشان داده است که گیمیفیکیشن در پرداخت موبایلی با ضریب تاثیر (65/0) بیشترین تاثیر را بر هویت دارد. همچنین هویت با ضریب تاثیر (57/0) بیشترین تاثیر را بر مشارکت کاربر و انطباق با ضریب تاثیر (53/0) و (43/0) به ترتیب بیشترین تاثیر را بر رضایت و وفاداری کاربر دارد.
می
توان بیان کرد
رضایت مشتری یک پارامتر حیاتی برای بانک ها است و امروزه همه کانال های بانکی باید دارای استراتژی با هدف دستیابی به رضایت بالای مشتریان باشند.
به این دلیل است که بهبود کیفیت درک شده باعث افزایش رضایت مشتری می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تاثیر اجتماعی پرداخت موبایلی، ارزش مشتری، بازی سازی پرداختی، بانک ملت
عنوان انگلیسی
The effect of gamification in mobile money payment on the social impact of mobile payment and the behavioral results of customers in emerging economies (case study: Bank Mellat branches in Mazandaran province(
چکیده انگلیسی مقاله
During the last two decades, the banking industry has experienced drastic changes not only in large industrialized countries, but also in many developing countries. These changes have been formed due to the elimination of rules, creativity and innovation, and globalization. If banks want to maintain their position among many international and local competitors, they must continuously increase the efficiency of their branches. Therefore, the aim of the current research was to explain the impact of mobile payment gamification on creating customer value based on the perspective of social impact theory, which examined the relationship between variables in the form of a causal model
.
The statistical population of the current research is banking customers of Mellat Bank's mobile phone banking customers in Mazandaran province, whose number is unlimited, and 150 questionnaires were collected from them during non-probability sampling. The data collection tool was the standard questionnaire of Desando et al. (2022). The method of collecting data is field, and for the validity of the questions, the content validity method was used, and for measuring the reliability of the variables, the Cronbach's alpha method was used. Then the data was analyzed using Smart pls software and structural equation model. Finally, the results indicated the confirmation of all research hypotheses. The results have also shown that gamification in mobile payment has the greatest impact on identity with an impact factor (0.65). Also, the results h
ave shown that identity with an impact factor (0.57) has the greatest impact on user participation. Also, the results have shown that compliance with an impact factor (0.53) and (0.43) has the best impact on user satisfaction and loyalty, respectively.
It can be said that customer satisfaction is a vital parameter for banks and today all banking channels must have a strategy aimed at achieving high customer satisfaction. This is because improving perceived quality increases customer satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن قنبری سرکتی | mohsen ghanbari serketi
Department of management, Adib Mazandaran Institute of higher education ,Sari, Iran
گروه مدیریت- موسسه آموزش عالی ادیب مازندران
مریم حافظیان | maryam hafezian
Assistant professor ,Department of Management,Adib Mazandaran Institute of higher education ,Sari, Iran
استادیار گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی ادیب مازندران- ساری- ایران
نشانی اینترنتی
http://jmbr.mbri.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2782-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
سیاست پولی، بانکداری مرکزی و عرضه پول و اعتبارات (E5)
نوع مقاله منتشر شده
مقاله روششناختی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات