این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی
، جلد ۱۴، شماره ۵۷، صفحات ۳۴-۷
عنوان فارسی
طراحی نظام آموزش و تربیت مدیران راهبردی با استفاده از تکنیک Smart PLS مطالعه موردی: سازمانهای جمهوری عراق
چکیده فارسی مقاله
مدیران همواره نقش مهم و حیاتی در سازمانها ایفا میکنند؛ تاثیر مدیران برجسته در موفقیت سازمانی غیر قابل انکار است. از سوی دیگر پاسخ سریع به تهدیدها و فرصتهای عصر حاضر، مدیر را بعنوان منبعی حیاتی در حل مسائل در سازمانها مطرح ساخته است؛ بر این اساس، یکیاز مهمترین دغدغههای مسئولان کشوری در جوامع مختلف، طراحی نظام تربیتی و آموزشی مطلوب برای مدیران سازمان هاست. هدف این پژوهش، دستیابی به نظام مطلوب آموزش و تربیت مدیران راهبردی است. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، اکتشافی است و از حیث روش تحقیق، از نوع تحقیقات توصیفی ـ پیمایشی میباشد. ابزار گردآوری داده ها مطالعات کتابخانه ای و بررسی اسنادی است؛ بدین معنی که مجموعه کتابها، پایان نامهها، مقالات داخلی و خارجی و پایگاههای اطلاعاتی مرتبط با موضوع تحقیق مورد بررسی قرار گرفت و ابعاد و عناصر نظام آموزش و تربیت شناسایی و احصاء شد. سپس پرسشنامه تحقیق طراحی و جهت سنجش ابزار تحقیق به خبرگان عرضه شد که روایی آن 1/93 و پایایی آن 96/0 تعیین گردید. براساس یافتههای پژوهش، نظام مطلوب آموزشی و تربیتی مدیران راهبردی عراق مشتمل بر چهار بعد / رکن است: ورودی ها با 4 متغیر اصلی و 18 متغیر فرعی؛ فرآیندها با 4 متغیر اصلی و 15 متغیر فرعی؛ خروجی ها با 3 متغیر اصلی و 9 متغیر فرعی و پیامدها با 3 متغیر اصلی و 15 متغیر فرعی.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش،تربیت،نظام آموزشی،مدیران راهبردی،جمهوری عراق،
عنوان انگلیسی
Designing the education and training system of strategic managers using Smart PLS technique Case study: Organizations of the Republic of Iraq
چکیده انگلیسی مقاله
Managers always play an important and vital role in organizations.the influence of outstanding managers on organizational success is undeniable. On the other hand, the quick response to the threats and opportunities of today's period has raised the manager as a vital resource in solving problems in organizations. Based on this, one of the most important concerns of country officials in different societies is the design of a suitable education and training system for managers of organizations. The aim of this research is to achieve the desired system of education and training of strategic managers. This research is applied in terms of purpose and exploratory in terms of nature, and in terms of research method, it is a descriptive-survey type of research. The data collection tools are library studies and document review; This means that the collection of books, theses, domestic and foreign articles and databases related to the research topic were examined and the dimensions and elements of the education system were identified. Then, the research questionnaire was designed and presented to the experts to measure the research tool, and its validity was determined to be 93.1 and its reliability was determined to be 0.96. Based on the findings of the research, the ideal educational and training system for Iraqi strategic managers consists of four dimensions/pillars: Inputs with 4 main variables and 18 sub variables; Processes with 4 main variables and 15 sub-variables; Outputs with 3 main variables and 9 sub-variables and consequences with 3 main variables and 15 sub-variables.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزش,تربیت,نظام آموزشی,مدیران راهبردی,جمهوری عراق
نویسندگان مقاله
محسن حکیم |
دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی
محمدرضا سلطانی |
استادیار دانشگاه جامع امام حسین (علیهالسلام)
مجید آرش |
استادیار پژوهشگاه دفاع مقدس
نشانی اینترنتی
https://smsnds.sndu.ac.ir/article_3327_426c1d1df6d473078842f0906a16843b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات