این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی
، جلد ۱۴، شماره ۵۷، صفحات ۲۰۵-۱۷۳
عنوان فارسی
ارائه یک مدل بهینه سازی ریاضی برای امدادرسانی سامانههای امدادی لجستیک در بحرانهای دریایی
چکیده فارسی مقاله
وقوع بحرانها در دریاها و تاخیر و ناهماهنگی درمدیریت امدادرسانی ، باعث افزایش آسیبهای اقتصادی و اجتماعی به کشورها میشود. با توجه به اهمیت و ضرورتی که بررسی بحرانها و چگونگی پاسخگویی به آنها در نیرویدریایی کشورها دارد، این پژوهش باهدف ارائه یک مدل بهینه جهت مدیریت لجستیک نیروی دریایی راهبردی کشور در پاسخگویی موثر و مطلوب در بحرانهای دریایی انجام شد. در این تحقیق ابتدا یک مدل برنامهریزی تصادفی با در نظرگیری سه بعد هزینههای اقتصادی، زمان عملیاتی و تلفات انسانی (سه تابع هدف) به روش ریاضی ایجاد شد، پسازآن، مدل تصادفی مذکور با روش برنامهریزی ایدهال ترکیب شد.سپس بر اساس یافتههای تحقیق و امکانات امدادی موجود ،یک مدل مطلوب امدادرسانی سامانهی لجستیک نیرویدریایی در بحرانهای دریایی پس از تائید خبرگان ارائه گردید. درنهایت مدل پیشنهادی در محدوده تحت کنترل نیرویدریایی در دریای عمان تا شمال اقیانوس هند بر اساس یک نمونه سانحه دریایی واقعی مورد ارزیابی و اعتبارسنجی و تحلیل قرار گرفت. نتایج مدل حاصله از این تحقیق نشان میدهد که در فواصل کم، وسیله نقلیه امدادی با ظرفیت بالاتر و سرعت کمتر و در فواصل زیاد، وسیله اعزامی با سرعت بالاتر علیرغم ظرفیت کمتر بهینه است ولی زمانی که وخامت حال افراد بیشتر باشد، سرعتبالای وسیله نقلیه برظرفیت آن اهمیت بالاتری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سامانه امداد لجستیک،بحرانهای دریایی،نیرویدریایی راهبردی،امدادرسانی دریایی،
عنوان انگلیسی
Presenting A Mathematical Optimization Model for Disaster Relief Logistics Systems in maritime crises
چکیده انگلیسی مقاله
Occurrence of crisis in the sea and delay and uncoordinated management of relief efforts lead to increase economic and social damages to the countries. Considering the importance and necessity of investigating crises and how to respond to them in the navy of countries, this study aimed to provide a suitable and optimal model for an effective and favorable response to the Strategic Navy Logistics Management in the rescue and relief operations of marine disasters. In this research, at first, a stochastic programming model was developed considering three dimensions of economic cost, operational time and human losses (three objective functions) using the mathematical method. After that, this random model was combined with compromise programming method.Then, based on the findings of research and existing relief facilities, a favorable naval logistics system rescue model for sea crisis was developed after expert approval. Finally, the proposed model is evaluated and analyzed within the marine-controlled regions of the Sea of Oman up to North Indian Ocean on the basis of a true marine accident specimen. The results of this study show that the higher speed aid vehicle is optimal at low distances and at lower speeds. However, when the condition of the cases is higher, the higher speed of the motor vehicle becomes more important when its intensity is higher.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سامانه امداد لجستیک,بحرانهای دریایی,نیرویدریایی راهبردی,امدادرسانی دریایی
نویسندگان مقاله
علیرضا محمدی |
عضو هیات علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی، نوشهر، ایران
امیرمحمد مالمیر آورزمانی |
دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی صنایع گرایش بهینه سازی سیستم ها، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، تهران، ایران
حسین رضایی |
استادیار دانشکده علوم پایه دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
نشانی اینترنتی
https://smsnds.sndu.ac.ir/article_3415_a391058f84a070aa501dea88b986c5e6.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات