این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Automotive Engineering، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۴۵۱۷-۴۵۲۷

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Comparison of an Efficient Optimal Energy Management Strategy with a Rule-based One in Hybrid Electric Vehicles
چکیده انگلیسی مقاله This paper presents an efficient dynamic programming method in order to examine the problem of optimal power management of hybrid electric vehicle (HEV) powertrains and compares its performance with a rule-based method. Since dynamic programming is a trajectory based optimization algorithm and provides a globally optimal solution, it can be used as a benchmark for assessment of other control strategies. However, a major limitation of this method is its extreme computational load which is known as the curse of dimensionality. The computation time and the memory requirements increase exponentially with the increase of states and inputs. In this paper, a novel approach is used to decrease the total computation load and shows how this improvement can provide more accurate results.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله dynamic programming, power split device, HEV ,optimal energy management

نویسندگان مقاله | bentolhoda Eivani
Mechanical Engineering, Mechatronics, University of Sistan and Balochestan


| hossein moeinkhah
Department of Mechanical Engineering, Shahid Nikbakht University of Sistan and Balochestan


| saeed farahat
Department of Mechanical Engineering, Shahid Nikbakht University of Sistan and Balochestan



نشانی اینترنتی http://www.iust.ac.ir/ijae/browse.php?a_code=A-10-804-2&slc_lang=en&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده سوخت های جایگزین
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات