این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
Teaching English Language
، جلد ۳، شماره Special Issue ۱، صفحات ۱۲۳-۱۳۶
عنوان فارسی
ارزیابی مهارت خوانداری
چکیده فارسی مقاله
ارزیابی مهارت خوانداری
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Task-Based Reading Assessment and High Intemediate Introverts/ Extroverts’ Test Performance
چکیده انگلیسی مقاله
In recent years, attempts in testing second language research have mostly been geared towards examining particular learner traits. These have been done to uncover the possible relationships existing between learner traits and their performance in language tests. The present study, aims at investigating the effects of task-based assessment on measuring reading comprehension proficiency of introvert/extrovert language learners. Results from the analysis of the data collected through administering a) PET Test, b) Task-based Reading Assessment, developed and validated by the present researchers, and c) JEPQ personality type questionnaire of introversion/extroversion on 99 high intermediate Iranian students indicated that: 1) there is no significant difference between PET general proficiency test and task-based assessment of introvert/extrovert test-takers, 2) there is no significant difference between cognitive and pedagogical tasks classifications among introverts and extroverts, and 3) there is no significant difference amongst introverts and extroverts in any of the tests and task subcategories.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Task-based Assessment (TBA),Cognitive style,Reading Assessment,introversion,extroversion
نویسندگان مقاله
Abbas Ali Rezaee |
University of Tehran
Fatemeh Kiaee |
University of Tehran
نشانی اینترنتی
http://www.teljournal.org/article_128617_9f84670ef92783b97e4461fe75c5028d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات