این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱، شماره Special Issue ۱، صفحات ۹۵-۱۰۷

عنوان فارسی ناکارآمدی
چکیده فارسی مقاله ناکارآمدی
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Inadequacy of Hatch’s Model of Formal Schema for American Short Stories
چکیده انگلیسی مقاله Reading specialists have already argued for the existence of content and formal schemata. Anderson (1980) defines schemata as ‘..., complex, units of knowledge that organize much of what we know about general categories of objects, classes of events,…’. Research has shown that stories have schematic structures and that readers employ them to both facilitate and enhance comprehension and recall. The most recent story schema model, proposed by Hatch (1992), includes ‘an abstract, an orientation, a story line, a resolution, and a coda’. In order to test the adequacy of Hatch's model, seven popular American short stories were selected and the formal schema of each story was represented in the form of a tree diagram. Results demonstrated the inadequacy of Hatch's Model for the natural, relatively long, short stories. As a result, two more elements were added to complement the model.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله American,formal schema,Hatch,reading comprehension,short story

نویسندگان مقاله Vahed Zarifi |
Yasouj University


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_113223_cb33a6c78206270f1bcf66ef9cdb519e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات