این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
طب و تزکیه
، جلد ۳۳، شماره ۴، صفحات ۲۴۰-۲۳۱
عنوان فارسی
طراحی و اجرا دوره پودمانی مجازی طراحی محاسباتی دارو و اثربخشی آن بر یادگیری و رضایتمندی فراگیران
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: این پژوهش به بررسی تأثیر دوره پودمانی مجازی طراحی محاسباتی دارو بر یادگیری و رضایتمندی شرکت کنندگان دوره میپردازد.
روش بررسی: این مطالعه کاربردی و از نوع طرح های توسعه ای است که در دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در سال 1401 و 1402 طراحی، اجرا و ارزشیابی گردید. با استفاده از مرور متون و استفاده از نظرات متخصصان نیازسنجیهای لازم جهت طراحی دوره صورت پذیرفت و محتوای آموزشی جهت توانمندسازی جامعه هدف در قالب مجموعه محتواهای آموزشی با استفاده از مدل طراحی آموزشی ADDIE طراحی، اجرا و سپس ارزشیابی گردید. نمونه پژوهش 66 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی رشته داروسازی و سایر رشتههای مرتبط فعال در حوزه دارو، بودند که به روش سرشماری در نهایت 42 نفر اقدام به تکمیل پرسشنامهها کردند. دادههای به دست آمده با نرم افزار SPSS نسخه 23 با استفاده از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (آزمون تی) تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها: نتایج نشان داد بعد از آموزش، میزان یادگیری فراگیران افزایش یافته است. همچنین با توجه به تحلیل دادهها میزان رضایتمندی فراگیران دوره بالاتر از میانگین و مطلوب گزارش گردید.
نتیجه گیری: طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره کوتاه مدت طراحی محاسباتی دارو براساس مدل ADDIE سبب افزایش میزان یادگیری فراگیران در داکینگ مولکولی و همچنین افزایش رضایت فراگیران در این دوره گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
توانمندسازی،یادگیری،رضایتمندی،ارزشیابی،طراحی محاسباتی دارو،داکینگ مولکولی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
توانمندسازی,یادگیری,رضایتمندی,ارزشیابی,طراحی محاسباتی دارو,داکینگ مولکولی
نویسندگان مقاله
منیژه هوشمندجا |
گروه یادگیری الکترونیکی، دانشکده مجازی و قطب علمی آموزش الکترونیکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایران.
شیما علی ابراهیمی |
گروه هوش مصنوعی، دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، تهران، ایران
سید شهریار عرب |
گروه بیوفیزیک، دانشکده علوم زیستی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
گلچهره احمدی |
دانشجوی دکتری تخصصی یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، گروه یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، تهران، ایران
وحیده منتظری |
گروه هوش مصنوعی، دانشگاه علوم پزشکی هوشمند، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.tebvatazkiye.ir/article_220381_6aa367cfee7e0ff160ac77e7fd0b1f07.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات