این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
بهداشت و توسعه
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۲۸۵-۰
عنوان فارسی
بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری بیماران به برندهای بیمارستانی با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری: ۹۰-۹۱
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: در شرایط رقابتی کنونی، ارایه دهندگان خدمات درمانی باید به وفاداری بیماران خود بیندیشند تا از این طریق هم سهم بازار خود را افزایش دهند و هم موجب ارتقاء سطح سلامت جامعه شوند. اما مسأله این است که آنها نمیدانند چه عواملی بر وفاداری بیماران نسبت به برند آنها تأثیرگذار هستند، لذا این مطالعه با هدف تعیین عوامل تأثیرگذار بر وفاداری بیماران به برندهای بیمارستانی صورت گرفته است. روشها: جامعه آماری این پژوهش شامل تمام افرادی است که در بازه زمانی دی ماه 90 الی دی ماه 91 در یکی از بیمارستانهای شهر تهران بستری بودهاند. روش نمونهگیری به صورت دو مرحلهای یعنی خوشهای و در دسترس بوده و تعداد اعضا نمونه 390 میباشد. دادههای گردآوری شده از طریق مدلیابی معادلات ساختاری و با نرم افزارهای LISREL نسخه 80/8 و SPSS نسخه 19 تجزیه و تحلیل گردید نتایج: نتایج حاکی آن است که سه متغیر رضایت مشتری، اعتماد به برند و تعهد به رابطه، دارای تأثیر مستقیم و معنادار بر وفاداری بیماران به برند بیمارستان می باشند. بحث و نتیجهگیری: بر اساس یافتهها با ارتقاء کیفیت خدمات، جذب و به کارگیری پزشکان خبره، رعایت عدالت و صداقت در درمان بیماران، دادن اطلاعات کافی در رابطه با درمان به آنها، پیگیری وضعیت سلامتی آنان پس از ترخیص و تقویت روابط با پزشکان ارجاع دهنده آنان میتوان وفاداری بیماران به برند بیمارستان را افزایش داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Factors Influencing Patients Loyalty to Hospitals Brands Using Structural Equation Modeling: 2011-2012
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Nowadays, in competitive conditions, healthcare providers must pay attention to their customers' loyalty in order to keep and increase their market share and to promote the health level of society. However, hospital managers do not know that which factors influence their customers' loyalty. Therefore, the aim of this study was to identify influencing factors on patients' loyalty to hospitals' brands. Methods: The statistic population of this study included all hospitalized patients in Tehran, Iran hospitals in a period of one year (Jan 2011- Jan 2012). Sampling was done through two stage clustering and convenient method and 390 samples were studied. Collected data were analyzed using structural equation modeling and through LISREL 8/80 and SPSS 19. Results: According to the results, loyalty toward hospital brand is significantly related to customer satisfaction, trust to the brand and commitment to the relationship. Conclusion: This study indicates that the loyalty of patients toward hospital brands could be improved by improving the quality of services, employing skillful and experienced physicians, honesty and justice in the treatment of patients, providing patients with adequate information about their treatment, following up health status of discharged patients, and reinforcing relationship with referring physicians.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید صحت | saeed sehat
امین عطوفی | amin otoofi
علیرضا یوسفی | alireza yousefi
نشانی اینترنتی
http://jhad.kmu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-100-60&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/266/article-266-351186.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات