این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Teaching Language Skills، جلد ۳۱، شماره ۱، صفحات ۴۹-۷۲

عنوان فارسی تحلیل و بررسی ایمیلهای دانشگاهیِ افراد ایرانی و غیرایرانی
چکیده فارسی مقاله پژوهش فرارو با هدف بررسی تفاوتهای موجود در مکاتبات ایمیلی افراد ایرانی و آمریکایی انجام شده است. بدین منظور تأثیر جایگاه نهادی افراد در چگونگی نگارش ایمیل و بکارگیری راهبردهای ارتباطی مورد مطالعه قرار گرفت. میزان و نحوه استفاده از برخی قراردادهای رایج در نگارش ایمیلهای دو گروه نیز مورد تحلیل واقع گشت. نتایج تحقیق نشان داد که بکارگیری عبارات آغازین و پایانی در ایمیلهای نگارش شده توسط هر دو گروه آمریکایی و ایرانی تحت تأثیر رابطه نهادی آنان با مخاطب ایمیل قرار میگیرد. با این حال نتایج پژوهش تفاوتهایی در نحوه بکارگیری برخی از راهبردهای ادب را نشان داد. با عنایت به نتایج پژوهش، به نظر میرسد که هنجارهای فرهنگی-اجتماعی موجود در زبان فارسی چگونگی نگارش ایمیل ایرانیان را تحت تأثیر قرار میدهد، بویژه زمانی که مخاطب ایمیل ایشان دارای جایگاه نهادی یکسانی با خود فرد می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی "C u @ d Uni": Analysis of academic emails written by native and non-native English speakers
چکیده انگلیسی مقاله The present study examined email communication practices of two groups of students in Iran and the United States to uncover the probable differences between Iranian and American email communication norms. The study also aimed at investigating how power distance in academic centers influences students’ choices of communication strategies in email writing. The use of two politeness strategies namely “indirectness” and “message length” and some common politeness conventions including opening and closing protocols were observed in Iranian and American emails. The findings showed that both Iranian and American students’ choices of opening and closing protocols alter as the students’ institutional distance from the person to whom they write changes. Also, differences were found in the use of politeness strategies in American and Iranian email messages. The study concluded that Iranian students probably resort to their L1 social and cultural norms in their email communication, particularly, in their status-equal communication.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا ghafarsamar |
assistant professor, tefl

مهدی مهرانی |
phd. candidate, tefl


نشانی اینترنتی http://jtls.shirazu.ac.ir/article_322_ac0606b4be27948c0f52ca1da84f90e1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/517/article-517-351484.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات