این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
Iranian Journal of Psychiatry
، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۹۷-۱۰۱
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Psychometric Analysis of the Short-Form Emotional Skills and Competence Questionnaire in Undergraduate Nurse students
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The main purpose of this study was to validate the short-form of the Emotional Skills and Competence Questionnaire (ESCQ) Scale among Iranian undergraduate students. Method: A total of 250 nurse undergraduate students participated in this study. Participants completed the ESCQ in addition to measures of Sheering Emotional Intelligence Questionnaire and Student's Demographic Questionnaire. Results: Exploratory factor analysis resulted in three factors that were largely consistent with the a priori scale structure. These factors included such dimensions as appraisal of others' emotions, managing and regulating emotion and specifying and understanding the individuals' own emotions. Conclusions : The results provide initial support for the construct validity of the self- report version of the ESCQ in nurse students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Emotions,Psychological Test,Psychometrics,Nursing
نویسندگان مقاله
شهرام واحدی | shahram vahedi
department of educational psychology, faculty of education and psychology, university of tabriz, tabriz, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
محمد مقدم | mohammad moghaddam
department of educational psychology, faculty of education and psychology, university of tabriz, tabriz, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
معصومه احمدزاده | masumeh ahmadzade
department of educational psychology, faculty of education and psychology, university of tabriz, tabriz, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
نشانی اینترنتی
http://ijps.tums.ac.ir/index.php/ijps/article/view/500
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Articles
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات