این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Iranian Journal of Psychiatry، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۹۷-۱۰۱

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Psychometric Analysis of the Short-Form Emotional Skills and Competence Questionnaire in Undergraduate Nurse students
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The main purpose of this study was to validate the short-form of the Emotional Skills and Competence Questionnaire (ESCQ) Scale among Iranian undergraduate students. Method: A total of 250 nurse undergraduate students participated in this study. Participants completed the ESCQ in addition to measures of Sheering Emotional Intelligence Questionnaire and Student's Demographic Questionnaire. Results: Exploratory factor analysis resulted in three factors that were largely consistent with the a priori scale structure. These factors included such dimensions as appraisal of others' emotions, managing and regulating emotion and specifying and understanding the individuals' own emotions. Conclusions : The results provide initial support for the construct validity of the self- report version of the ESCQ in nurse students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Emotions,Psychological Test,Psychometrics,Nursing

نویسندگان مقاله شهرام واحدی | shahram vahedi
department of educational psychology, faculty of education and psychology, university of tabriz, tabriz, iran

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

محمد مقدم | mohammad moghaddam
department of educational psychology, faculty of education and psychology, university of tabriz, tabriz, iran

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

معصومه احمدزاده | masumeh ahmadzade
department of educational psychology, faculty of education and psychology, university of tabriz, tabriz, iran

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)


نشانی اینترنتی http://ijps.tums.ac.ir/index.php/ijps/article/view/500
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده Articles
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات