این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
اقتصاد و بانکداری اسلامی
، جلد ۱۴، شماره ۵۱، صفحات ۲۳۷-۲۶۷
عنوان فارسی
بررسی اثر ادراک از بانکداری اسلامی و صداقت برند بر اعتماد به بانک اسلامی با در نظر گرفتن نقش میانجی ارزش درک شده و رضایت مشتری (مورد مطالعه: بانک قرضالحسنه مهر ایران)
چکیده فارسی مقاله
یکی ا
ز موضوعات مهم در بانکداری اسلامی، افزایش اعتماد مردم به آن است که نتیجه آن افزایش سپردههای بانکی برای آن خواهد بود. از سوی دیگر، رضایت سپردهگذاران از خدمات بانکداری نیز تأثیر بسزایی در توسعه بانک خواهد داشت.
پژوهش حاضر به
دنبال بررسی
اثر ادراک از بانکداری اسلامی و صداقت برند بر اعتماد به بانک با در نظر گرفتن نقش میانجی ارزش درک شده و رضایت مشتری
در بانک قرضالحسنه مهر ایران است
.
غال
ب پژوهشهای انجام شده در حوزه بانکداری اسلامی، ناظر به فرآیندها و قراردادهای بانکی است، در حالی که این پژوهش به دنبال ارتقا کارایی در بانکداری اسلامی است.
جامعه آماری پژوهش، مشتریان بانک قرضالحسنه مهر اصفهان هستند که با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس تعداد 384 نفر بهعنوان حجم نمونه مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده، پرسشنامههای استاندارد بوده که اعتبار آنها مورد تائید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری و نرمافزار
Smart PLS3
و
SPSS22
استفاده شده است. نتایج به دست آمده از تحلیل دادهها نشان میدهد،
ادراک از بانکداری اسلامی تأثیر مثبت و معناداری بر ارزش درک شده و
رضایت مشتری
داشته و این دو متغیر نیز موجب افزایش اعتماد به بانکداری اسلامی میشود. همچنین ادراک از بانکداری اسلامی به صورت مستقیم بر اعتماد نیز اثرگذار است. در ادامه راهکارهایی به من
ظور
افزایش اعتماد به بانکداری اسلامی ارا
ئه شد
و بر ضرورت حفاظت و صیانت از ادراک مشتریان
در
بانکداری اسلامی تأکید
شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بانکداری اسلامی، ارزش ادراک شده، صداقت برند، رضایت مشتری، اعتماد به بانک.
عنوان انگلیسی
Investigating the effect of perception of Islamic banking and brand honesty on trust in Islamic Bank considering the mediating role of perceived value and customer satisfaction (Study case: Iran's Qarz-e-Hasneh Mehr Bank)
چکیده انگلیسی مقاله
One of the important areas in Islamic banking is people's trust in this banking, the result of which will be an increase in bank deposits. On the other hand, depositors' satisfaction with banking services will also have a significant impact on the bank's development. The present study seeks to investigate the effect of perception of Islamic banking and brand honesty on trust in the bank, taking into account the mediating role of perceived value and customer satisfaction in Iran's Qarz-e-Hasne Mehr Bank. Most of the research done in the field of Islamic banking focuses on banking processes and contracts, while this research seeks to improve efficiency in Islamic banking. The statistical population of the research is the customers of Qarz-ul-Hosneh Mehr Bank of Isfahan, and 384 people were studied using available sampling method as the sample size. Data collection tools were standard questionnaires whose validity was confirmed. Structural equation method and Smart PLS3 and SPSS22 software were used for data analysis. The results obtained from the data analysis show that the perception of Islamic banking has a positive and significant effect on perceived value and customer satisfaction, and these two variables also increase trust in Islamic banking. Also, the perception of Islamic banking has a direct effect on trust. In the following, solutions were presented in order to increase trust in Islamic banking, and the necessity of protecting the perception of customers in Islamic banking was emphasized.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Islamic banking, perceived value, brand honesty, customer satisfaction, trust in the bank.
نویسندگان مقاله
سعید مسعودیپور | Saeed Masoodipoor
Assistant Professor, Qom University
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه قم، قم، ایران (نویسنده مسئول).
مینا صادقی | Mina Sadeghi
Master, Qom University
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه قم، قم، ایران.
نشانی اینترنتی
http://mieaoi.ir/browse.php?a_code=A-10-1467-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات