این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
اقتصاد و بانکداری اسلامی
، جلد ۱۴، شماره ۵۱، صفحات ۳۴۳-۳۵۸
عنوان فارسی
بررسی تاثیر مولفه های تاثیر گذار بر وفاداری مشتری در استفاده از بانکداری الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
ظهور و پیشرفت انقلاب دیجیتال و فناوری اطلاعات موجب افزایش سرعت تغییرات گردیده است. در این میان بانک ها با حذف دو قید مکان و زمان با ارائه خدمات بانکی در بستر اینترنت توانسته اند با افزایش رویه تبادلات آنلاین و ایجاد بانکداری الکترونیکی نسل جدیدی از مشتریان را به نام مشتریان الکترونیکی ایجاد نمایند. از طرف دیگر وفاداری مشتریان یکی از مهمترین عوامل موثر بر سودآوری و بقا سازمانها و شرکت ها بوده و در دنیای رقابتی حاضر، موفقیت شرکتها در گرو حفظ، نگهداری و ارتباط با مشتریان می باشد. در این راستا در تحقیق حاضر تاثیر مولفه های تاثیر گذار بر وفاداری مشتری در استفاده از بانکداری الکترونیکی در شعب بانک سپه منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری تحقیق 30188 نفر از مشتریان شعب بانک سپه منطقه آزاد ماکو می باشد که تعداد 380 نفر از آنها به روش تصادفی ساده انتخاب و مورد پرسش قرار گرفتند. برای بررسی ارتباط بین متغیرها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری بین کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی در وبسایت با وفاداری مشتریان وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بانکداری الکترونیک، وفاداری مشتریان، وب سایت ها، شهرت، کیفیت خدمات.
عنوان انگلیسی
Investigating the impact of the influencing factors on customer loyalty in the use of electronic banking
چکیده انگلیسی مقاله
The emergence and progress of the digital revolution and information technology has increased the speed of changes. In the meantime, by removing the constraints of time and place by providing banking services on the Internet, banks have been able to create a new generation of customers called electronic customers by increasing the practice of online exchanges and creating electronic banking. On the other hand, customer loyalty is one of the most important factors affecting the profitability and survival of organizations and companies, and in today's competitive world, the success of companies depends on maintaining, maintaining and communicating with customers. In this regard, in the current research, the impact of the influencing factors on customer loyalty in the use of electronic banking in Sepeh Bank branches in Mako Free Commercial and Industrial Zone has been investigated. The statistical population of the research is 30,188 customers of Sepeh Bank branches in the Mako Azad region, of which 380 were selected by a simple random method and questioned.
Pearson's correlation coefficient was used to check the relationship between variables. The results obtained from the data analysis showed that there is a positive and significant relationship between the quality of electronic banking services on the website and customer loyalty.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Electronic banking, customer loyalty, websites, reputation, service quality.
نویسندگان مقاله
صابر قربانی | Saber Ghorbani
Assistant Professor, Sarab Branch Azad University
استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد سراب، دانشگاه آزاد اسلامی، سراب، ایران.
نشانی اینترنتی
http://mieaoi.ir/browse.php?a_code=A-10-1285-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات