این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
الجمعیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها فصلیه محکمه
، جلد ۱۱، شماره ۳۶، صفحات ۱۶۷-۱۸۷
عنوان فارسی
بهتوانی مهارتهای دانشجویان رشته زبان و ادبیات عربی از طریق بازتعریف برنامه درسی دوره کارشناسی بر اساس سرفصلهای رشته همشاخه، زبان و ادبیات فرانسه
چکیده فارسی مقاله
در کشور ما بر هیچ یک از دستاندرکاران رشتهی زبان وادبیات عربی پوشیده نیست که فارغ التحصیلان این رشته همچنان فاقد تواناییها و مهارتهای کافی برای پر کردن بخشهای حساس کشور هستند. متأسفانه امروز، با وجود صرف هزینههای گزافی که برای آموزش عربی در دانشگاههای کشور صورت میپذیرد بخشهای حساس کشور، همچنان چشم بهراه متخصصان کارکشتهی این رشته است، و این بدان معناست که فارغالتحصیلان عملاً از عهدهی برآورده کردن توقعات برنیامدهاند. به عقیدهی ما، عاملی که امروز مانع تحقق اهداف متعالی آموزش این رشته شده و فارغالتحصیلان آن را به افرادی فاقد توانمندیهای لازم تبدیل کرده است، در یک کلام نواقص موجود در سرفصل دروس دورهی کارشناسی وشیوههای تدریس آن است. لذا پژوهشگران در این مقاله تلاش خواهند کرد با توجه به سرفصلها و شیوههای آموزشی رشتهی همشاخه، زبان و ادبیات فرانسه و با عنایت به موفقیت نسبی این رشته در تربیت نیروی انسانی کارآمد، به ارائهی یک الگوی بهروزتر در بازتعریف سرفصلهای پیشبینی شده برای این مقطع بپردازند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
بهتوانی مهارتهای دانشجویان رشتة زبان و ادبیات عربی از طریق بازتعریف برنامه درسی دورة کارشناسی بر اساس سرفصلهای رشتة همشاخه، زبان و ادبیات فرانسه
چکیده انگلیسی مقاله
در کشور ما بر هیچ یک از دستاندرکاران رشتهی زبان وادبیات عربی پوشیده نیست که فارغ التحصیلان این رشته همچنان فاقد تواناییها و مهارتهای کافی برای پر کردن بخشهای حساس کشور هستند. متأسفانه امروز، با وجود صرف هزینههای گزافی که برای آموزش عربی در دانشگاههای کشور صورت میپذیرد بخشهای حساس کشور، همچنان چشم بهراه متخصصان کارکشتهی این رشته است، و این بدان معناست که فارغالتحصیلان عملاً از عهدهی برآورده کردن توقعات برنیامدهاند. به عقیدهی ما، عاملی که امروز مانع تحقق اهداف متعالی آموزش این رشته شده و فارغالتحصیلان آن را به افرادی فاقد توانمندیهای لازم تبدیل کرده است، در یک کلام نواقص موجود در سرفصل دروس دورهی کارشناسی وشیوههای تدریس آن است. لذا پژوهشگران در این مقاله تلاش خواهند کرد با توجه به سرفصلها و شیوههای آموزشی رشتهی همشاخه، زبان و ادبیات فرانسه و با عنایت به موفقیت نسبی این رشته در تربیت نیروی انسانی کارآمد، به ارائهی یک الگوی بهروزتر در بازتعریف سرفصلهای پیشبینی شده برای این مقطع بپردازند.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی اکبر نورسیده | ali akbar
دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
ملیحه یعقوبی زاده |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://iaall.iranjournals.ir/article_10981_afc9fd4d97b2a19bfff9d87e7acbb292.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
ar
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات