این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۲۲، شماره ۱۲۹، صفحات ۱۱۵-۱۳۲
عنوان فارسی
سناریوی آینده بازار واکسن ایران در سال ۱۴۱۴
چکیده فارسی مقاله
بازاریابی انگیزشی نوعی بازاریابی است و واکسن از محصولاتی است که به
خصوص در بزرگسالان و سالمندان نیازمند این نوع بازاریابی می
باشد. اگر مدیران بازاریابی شرکت
ها، توان پیش
بینی آینده محتمل را داشته باشند، در برنامه
ریزی
های خود قوی
تر خواهند بود. یکی از کاربردی
ترین ابزارها، برای پیش
بینی آینده، سناریوسازی است. هدف پژوهش حاضر تدوین سناریوهای مناسب جهت بازاریابی واکسن با توجه به پیری جمعیت کشور ایران می
باشد. پژوهش، مبتنی بر پارادایم ساخت گرا بوده که با جهت
گیری عمل
گرا و به شکل یک تحقیق توصیفی و به شیوه مقطعی مبتنی بر رویکرد پیمایشی(مصاحبه و پرسشنامه) و با استفاده از مطالعات کتابخانه
ای و میدانی در پنج گام انجام یافت. تحلیل داده
ها با کمک نرم
افزارهای
SSPS
و
Scenario Wizard
انجام شد. یافته
ها، سبد واکسن سال 1414 را واکسن
های فعلی و شش واکسن دیگر می
داند. همچنین، 29 متغیر موثر بر بازاریابی واکسن در قالب هفت عامل که بر بازاریابی واکسن
ها موثرند شناسایی گردیدند. این هفت عامل در نهایت ایجاد کننده دو سناریوی سازگار بودند. پژوهش، به دلیل نو و کاربردی بودن آن، به توسعه دانش موجود در حوزه بازار واکسن و اقتصاد بهداشت کمک کرده و مسیری را نشان می
دهد تا با ایجاد تقاضا و انگیزه مصرف واکسن در میان
سالان و بزرگسالان، هم در رشد و شکوفایی بیشتر این صنعت کمک نماید و هم نسبت به افزایش کیفیت بهتر زندگی و نیز هزینه
های کمتر درمان برای جامعه و دولت موفق عمل نمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سناریو / بازاریابی ترغیبی / سالمندی / واکسن / برنامه واکسناسیون کشور،
عنوان انگلیسی
The Scenario of Iran's Vaccine Market Future in 2035
چکیده انگلیسی مقاله
Incentive marketing is a type of marketing and vaccine is one of the products that especially adults and the elderly need this type of marketing. If the marketing managers of companies have the ability to predict the possible future, they will be stronger in their planning. One of the most useful tools for predicting the future is the scenario. The aim of the current research is to develop suitable scenarios for vaccine marketing considering the aging population of Iran. The research is based on a constructivist paradigm, which was conducted with a practical orientation and in the form of a descriptive research and in a cross-sectional manner based on a survey approach (interview and questionnaire) and using library and field studies in 5 steps. Data analysis was done with the help of SPSS and Scenario Wizard software. Findings, the vaccine portfolio of 1414 considers the current vaccines and 6 other vaccines. Also, 29 variables affecting vaccine marketing were identified in the form of 7 factors affecting vaccine marketing. These 7 factors ultimately created two compatible scenarios. The research, due to its novelty and practicality, has contributed to the development of existing knowledge in the field of the vaccine market and health economics and shows a way to create demand and motivation for vaccine consumption among the elderly and adults, in the further growth and prosperity of this The industry should help and be successful in increasing the quality of life and lower treatment costs for the society and the government.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سناریو / بازاریابی ترغیبی / سالمندی / واکسن / برنامه واکسناسیون کشور
نویسندگان مقاله
یوسف دیبا |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
شهناز نایب زاده |
استاد ،گروه مدیریت ،دانشکده مدیریت و حسابداری،واحد یزد ، دانشگاه ازاد اسلامی ،یزد ،ایران
سید مجید میرحسینی |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
محمدرضا ملکی |
استاد، گروه مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://barresybazargani.itsr.ir/article_720514_9824dffde12771ffcc5c8b0f2b71873b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات