این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۳، شماره ۱۲۳، صفحات ۱۰۱-۱۱۲
عنوان فارسی
طبقهبندی شاخصهای افزایش واریانس سرعت در جریانهای ترافیکی منقطع (راههای برون شهری)
چکیده فارسی مقاله
حملونقل پویا و ایمن از اساسیترین جوانب توسعه پایدار در جوامع امروزی قلمداد میشود و رسیدن به بالاترین سطح استانداردهای ایمنی تردد، اصلیترین خط مشی مدیریت این صنعت است. پارامترهای جریان ترافیک یکی از مهمترین معیارهای تحلیل ایمنی بحساب میآید. یکی از عوامل تاثیرگذار بر سطح ایمنی مقاطع ترافیکی کمیت واریانس سرعت وسایل نقلیه موجود در آن مقطع است که کنترل آن میتواند نقش بسزایی در کاهش تصادفات رانندگی داشته باشد. این پژوهش قصد دارد عوامل موثر در افزایش این پارامتر را مطابق روشهای علمی در محیط تحلیل چند معیاره برای جریان ترافیک منقطع شناساسی و عوامل تشدید کننده واریانس و وردایی سرعت را شناسایی و دستهبندی نموده و نسبت به مقاطع بزرگراهی اولویتبندی کند. از نتایج این پژوهش استناد میشود که چهار عامل: تعداد دسترسیهای سمت راست، تعداد تقاطعهای همسطح، نسبت حجم وسایل نقلیه سنگین و ویژگی شیب طولی راه به ترتیب دارای تاثیر بیشتری در ایجاد و یا تشدید واریانس سرعت هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ایمنی ترافیک،تصادف،سرعت،واریانس سرعت،
عنوان انگلیسی
Classification of Indicators of Increase in Speed Variance Interrupted Traffic Flows (Suburban Roads)
چکیده انگلیسی مقاله
Dynamic and safe transportation is considered one of the most essential aspects of sustainable development in today's societies, and reaching the highest level of traffic safety standards is the main management policy of this industry. Traffic flow parameters are one of the most important safety analysis criteria. One of the influencing factors on the safety level of traffic sections is the amount of variance of the speed of vehicles in that section, the control of which can play a significant role in reducing traffic accidents. This research aims to identify and categorize the effective factors in increasing this parameter according to scientific methods in the environment of multi-criteria analysis for the detection of interrupted traffic flow and the factors that aggravate the variance and speed variation and prioritize them with respect to highway sections. slow According to the results of this research, four factors: the number of accesses on the right, the number of level crossings, the percentage of heavy vehicles and the characteristic of the longitudinal slope of the road respectively have a greater effect on creating or intensifying the speed variance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ایمنی ترافیک,تصادف,سرعت,واریانس سرعت
نویسندگان مقاله
علی اصغر گهر پور |
مربی، گروه مهندسی عمران، دانشکده عمران و معماری، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران
فرشید توان |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، تهران، ایران
علی قبا |
دانش آموخته کارشناسی ارشد ، موسسه آموزش عالی جیرفت، جیرفت، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_216069_9eea39d1189836868d4072c1ccee5880.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات