این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۳، شماره ۱۲۳، صفحات ۲۲۹-۲۴۲
عنوان فارسی
ارزیابی مقاومت شیارشدگی قیر و مخلوطهای آسفالتی داغ و مخلوط آسفالتی گرم حاوی نانورس وآسفالتن-بی
چکیده فارسی مقاله
خرابیها در روسازی آسفالتی علاوه بر کاهش عمر خدمت روسازی منجر به کاهش ایمنی و نارضایتی کاربران میشود و همچنین مصرف زیاد انرژی و انتشار آلودگی
ها در ساخت روسازیهای آسفالتی محققان را به سمت توسعه تولید مخلوط آسفالتی سوق داده است. در این پژوهش به منظور غلبه بر مشکلات قیرهای خالص معمولی و ارتقای عملکرد آن و در نتیجه بهبود عملکرد و مقاومت
در خرابیها مخلوطهای آسفالتی داغ
و مخلوطهای آسفالتی گرم از نانو رس
Cloisite 15A
و همچنین برای تولید مخلوط آسفالتی گرم از یک افزودنی آلی بنام
آسفالتن - بی
استفاده شده است.
آزمایشهای عملکردی قیر توسط دستگاه رئومتر برشی دینامیکی در دمای 64 درجه، و آزمایش
های عملکردی مخلوط
های آسفالتی نظیر آزمایش شیار چرخ در دمای 50 درجه سانتیگراد و آزمایش خزش دینامیکی بر روی نمونههای مخلوط آسفالتی حاوی 2، 4 و 6 درصد نانو رس و نمونه شاهد انجام گرفته است. نتایج آزمایش رئومتر برشی دینامیکی نشان داد که استفاده از نانو رس در قیر خالص باعث میزان افزایش فاکتور شیارشدگی (
G*/ Sinδ
)
و در نتیجه افزایش مقاومت شیارشدگی قیر میشود. همچنین نتایج نشان داد که با افزوده شدن نانو رس به قیر مقاومت در برابر شیارشدگی در مخلوطهای آسفالتی داغ
و مخلوطهای آسفالتی گرم افزایش و یا عمق شیار کاهش مییابد. مقایسه نتایج نشان میدهد که رابطه مناسبی از نظر آماری بین نتایج قیر و آزمایشهای مخلوطهای آسفالتی وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مخلوط آسفالتی گرم،آسفالتن بی،شیار شدگی،نانو رس،
عنوان انگلیسی
Evaluation of Rutting Resistance of Asphalt Binder and Hot Mix Asphalt and Warm Mix Asphalt Containing Nano Clay and Asphaltene-B
چکیده انگلیسی مقاله
In addition to reducing the service life of asphalt pavements, failures in asphalt pavements lead to a decrease in the safety and dissatisfaction of users, as well as the high consumption of energy and the emission of pollution in the construction of asphalt pavements have led researchers to develop the production of asphalt mixtures. In this research, in order to overcome the problems of ordinary pure bitumen and to improve its performance, and as a result to improve the performance and resistance to failures, hot asphalt mixtures (HMA) and warm asphalt mixtures (WMA) from Cloisite 15A nanoclay and also to produce An organic additive called Asphaltan-B has been used in hot asphalt mixture. Performance tests of bitumen was implemented by dynamic shear rheometer (DSR) at 64 degrees, and performance tests of asphalt mixtures such as wheel Track and dynamic creep tests was performed at 50 degrees Celsius on asphalt mixture samples containing 0, 2, 4 and 6% nanoclay. The results of the dynamic shear rheometer test showed that the addition of nanoclay in pure bitumen increases the amount of rutting factor (G*/Sinδ) and as a result increases the rutting resistance of bitumen. Also, the results showed that with the addition of nanoclay to bitumen, the resistance to rutting in HMA and WMA asphalt mixtures increases or the rut depth decreases. The results show that there is a good statistical relationship between the bitumen results and the asphalt mixture tests.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مخلوط آسفالتی گرم,آسفالتن بی,شیار شدگی,نانو رس
نویسندگان مقاله
مصطفی وامق |
استادیار، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه صنعتی شیراز، شیراز، ایران
داریوش دریایی |
استادیار، گروه مهندسی عمران، دانشکده عمران و معماری، دانشگاه ملایر، ملایر، ایران
حامد روح الامینی |
استادیار، گروه مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_212535_df37450900abfeffec83a1260212cee5.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات