این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۳، شماره ۱۲۳، صفحات ۴۸۳-۴۹۶
عنوان فارسی
بهینه یابی مقدار الیاف کولار، شیشه و موکت در مخلوطهای آسفالتی حاوی RAP بر اساس معیارهای BMD
چکیده فارسی مقاله
رویههای آسفالتی به عنوان بالاترین بخش روسازی راهها در ارتباط مستقیم با امینت و راحتی استفاده کنندگاه راه بوده و هر خرابی در در این رویهها کیفیت خدمات راهها را به صورت قابل توجهی کاهش میدهد. لذا در سالیان اخیر تحقیقات زیادی در خصوص خرابی-های رویههای آسفالتی انجام شده است و در این تحقیقات ضمن معرفی خرابیهای مهم روسازی طیف وسیعی از مواد و مصالح برای افزایش مقاومت مخلوطهای آسفالتی در برابر این خرابیها معرفی شده است. از سوی دیگر توسعه راهها و همچنین بهسازی رویهها مقدار زیادی تراشه آسفالت کنده شده از سطح راهها را انبار کرده و استفاده از آنها در ساخت مخلوطهای آسفالتی از جهت کاهش هزینه (به دلیل داشتن قیر) و مزایای زیست محیطی را به امری مهم تبدیل کرده است. اما این تراشههای آسفالت به دلایل گوناگون دارای ضعفهای مهمی هستند که بایستی از مواد و مصالح مختلف برای کاهش این ضعفها استفاده کرد. بر همین اساس در این تحقیق از سه نوع الیاف کولار، شیشه و موکت برای بهبود خصوصیات عملکردی مخلوطهای آسفالتی حاوی تراشه آسفالت بازیافتی و بدون تراشه آسفالت بازیافتی استفاده شده است و برای تهین مقدار بهینه این الیافها از روش طرح اختلاط متعادل استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان داد که نمونههای حاوی 0.1 و 0.3 درصد الیاف کولار و نمونههای حاوی 50 درصد تراشه آسفالت بازیافتی و حاوی 0.3 و 0.5 درصد الیاف کولار بر اساس معیارهای طرح اختلاط متعادل دارای حداقلهای لازم هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الیاف کولار،الیاف شیشه،الیاف موکت،تراشه آسفالت بازیافتی،بهینه یابی،طرح اختلاط متعادل،
عنوان انگلیسی
Optimizing the amount of Kevlar, Glass and Carpet Fibers in Asphalt Mixtures Containing RAP based on BMD Criteria
چکیده انگلیسی مقاله
Asphalt pavements, as the highest part of road paving, are directly related to the safety and comfort of road users, and any failure in these pavements significantly reduces the quality of road services. Therefore, in recent years, a lot of research has been done regarding the failures of asphalt pavements. On the other hand, the development of roads as well as the improvement of procedures have stored a large amount of reclaimed asphalt pavement removed from the surface of the roads and their use in the production of asphalt mixtures in order to reduce the cost (due to the presence of bitumen) and biological benefits. It has made the environment an important matter. But these reclaimed asphalt pavement have important weaknesses for various reasons, and different materials should be used to reduce these weaknesses. Accordingly, in this research, three types of Kevlar, glass and carpet fibers have been used to improve the performance characteristics of asphalt mixtures containing reclaimed asphalt pavement and without reclaimed asphalt pavement, and the method of balanced mixing design has been used to find the optimal amount of these fibers. has been The results of this research showed that the samples containing 0.1 and 0.3% of Kevlar fibers and the samples containing 50% of recycled asphalt chips and containing 0.3 and 0.5% of Kevlar fibers have the minimum requirements based on the criteria of balanced mixing plan.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
الیاف کولار,الیاف شیشه,الیاف موکت,تراشه آسفالت بازیافتی,بهینه یابی,طرح اختلاط متعادل
نویسندگان مقاله
محمود رضا کی منش |
دانشیار، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
جلال ایوبی نژاد |
استادیار، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
مجتبی ترابی میرزائی |
دانشجوی دکتری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_213315_4791ac87958c50ad25a83fa6afb0f231.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات