این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
جاده
، جلد ۳۳، شماره ۱۲۳، صفحات ۵۲۱-۵۳۶
عنوان فارسی
بررسی رابطه مقدار قیر بهینه مخلوط آسفالتی گرم با مشخصات فنی مصالح سنگی (مطالعه موردی)
چکیده فارسی مقاله
میزان مصرف قیر در مخلوطهای آسفالت گرم روسازی راهها از لحاظ اقتصادی و فنی بسیار مهم میباشد. از طرفی کارکرد بتن آسفالتی به عنوان یکی از لایههای روسازی راه به شدت تحت تاثیر کیفیت سنگدانهها است .مصالح سنگی یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده روسازی آسفالتی و بتنی هستند که حدود 75 تا 85 درصد حجم آسفالت گرم را شامل میشوند. خواص فیزیکی و مکانیکی این مصالح نقش مهمی در عملکرد روسازی ایفا می
کند
. در این مقاله تاثیر
،
درصد تورق، وزن مخصوص حقیقی مخلوط مصالح سنگی
و ارزش ماسهای در میزان قیر بهینه مخلوط آسفالتی گرم بیندر (19-0) میلی
متر از 8 معدن منتخب (رودخانهای) در 8 پروژه متفاوت در استان کرمان بررسی شده
است. در مقایسه نتایج و
تجزیه وتحلیل آزمایشات مصالح سنگی با مقدار قیر بهینه مخلوط آسفالتی
هر پروژه مشخص گردید. رابطه تغییرات وزن مخصوص حقیقی مخلوط مصالح سنگی و
ارزش ماسهای با تغییرات مقدار قیر بهینه نسبت عکس و رابطه تغییرات درصد تورق مصالح سنگی با تغییرات مقدار قیر بهینه نسبت مستقیم دارد. به طوری که مشاهده شد
با تغییر به میزان 0.01 گرم /سانتی متر مکب در وزن مخصوص مخلوط مصالح سنگی ،3درصد در هم ارز ماسه
ای و 2.49 درصد
در تورق مصالح سنگی 0.1 درصد تغییر در میزان قیر بهینه ایجاد میشود. بنابراین با استفاده از نتایج این پژوهش میتوان نتیجه گرفت می
توان جهت کاهش میزان قیر مصرفی در مخلوط آسفالتی گرم از مصالح سنگی با چگالی بالا و درصد تورق پایین و ارزش ماسهای بیشتر استفاده کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزش ماسهای،درصد تورق،قیر بهینه،مخلوط آسفالتی گرم،وزن مخصوص حقیقی،
عنوان انگلیسی
Investigating the Relationship between the Optimal Bitumen Amount of Warm Asphalt Mixture and the Technical Characteristics of Stone Materials (Case Study)
چکیده انگلیسی مقاله
One of the important parameters in the asphalt mixture from the economic and technical point of view is the amount of bitumen consumption. On the other hand, the performance of asphalt concrete as one of the road pavement layers is strongly influenced by the quality of aggregates. Stone materials are one of the most important components of asphalt and concrete pavements, which include about 75 to 85% of the volume of hot asphalt. Physical, chemical and mechanical properties of these materials play an important role in pavement performance. In this article, the effect of ductility percentage, true specific weight of stone material mixture and sand value on the optimal bitumen content of hot binder asphalt mixture (0-19) mm from 8 selected mines in 8 different projects in Kerman Province. By comparing the results and analysis of stone materials tests, the optimal amount of bitumen in the asphalt mixture of each project it turned out.
The relationship between the changes in the actual specific gravity of the mixture of stone materials and sand with changes in the amount of optimal bitumen has a reverse ratio, and the relationship between the changes in the ductility percentage of stone materials and the changes in the amount of optimal bitumen has a direct relationship. So it was observed that with a change of 0.01 g/cm3 in the specific weight of the stone material mixture, 3% in the equivalent of value sand and 2.49% in the ductility stone materials, 0.1% change in the amount of optimal bitumen is created. Therefore, using the results of this research, it can be concluded that in order to reduce the amount of bitumen consumed in hot asphalt mix, high density stone materials and low ductility percentage and higher sand value can be used.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ارزش ماسهای,درصد تورق,قیر بهینه,مخلوط آسفالتی گرم,وزن مخصوص حقیقی
نویسندگان مقاله
شاهین شعبانی |
گروه مهندسی عمران، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
جلال ایوبی نزاد |
گروه مهندسی عمران، دانشگاه پیامنور، تهران، ایران
پیمان رشیدیان |
دانشجوی دکتری، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سجاد کفاش زاده |
دانشجوی دکتری، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://road.bhrc.ac.ir/article_214624_43083a479edcb731d67f882d8330377f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات