این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۴، شماره ۷۶، صفحات ۵۹-۷۳
عنوان فارسی
ایجاد اعتماد برخط: مطالعه عوامل موثر با رویکرد آزمایشی
چکیده فارسی مقاله
یکی از دلایل عدم تمایل به معاملات برخط، کمبود اعتماد به فروشنده شناسایی شده است. از این رو یکی از حیطههای پژوهشی شناخت عوامل موثر بر بهبود اعتماد مشتریان برخط میباشد. برخلاف بیشتر پژوهشهایی که در این حیطه با رویکرد توصیفی صورت گرفته، این پژوهش با بهکارگیری رویکرد آزمایشی در صنعت خردهفروشی تاثیر عوامل شهرت، حضور برونخط و نوع محصول بر اعتماد مشتریان برخط و نیز تاثیر ارتباط برهمکنش این عوامل را بررسی میکند. به منظور اجرای رویکرد آزمایشی از یک طراحی عاملی 2×2×2 بینآزمودنی استفاده شده است. برای انجام مداخله در متغیرهای مستقل، در مجموع هشت سناریو برای ترکیبهای مختلف سطوح متغیرهای مستقل طراحی و دادههای بدست آمده با روش آنوا عاملی تجزیه و تحلیل شده است. نتایج ضمن رد اثر برهمکنش متغیرها، نشان میدهد داشتن شهرت مثبت و حضور برونخط موجب افزایش اعتماد برخط میگردد. اما نوع محصول تاثیر قابل توجهی بر میزان اعتماد مشتریان ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتماد برخط، شهرت، حضور برونخط، نوع محصول، تحقیق آزمایشی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آرمان محمودی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (Islamic azad university of qazvin)
ندا عبدالوند |
استادیار فناوری اطلاعات، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_24512_c7b12c10e785e7f5c9e7cd03090632ff.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-352618.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات