این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۱۳، شماره ۷۴، صفحات ۱-۱۰

عنوان فارسی بررسی مزیت رقابتی عسل طبیعی ایران
چکیده فارسی مقاله همواره عدم تشخیص پتانسیل‌ها و توان بالقوه یک کشور در صادرات و عدم درک بازارهای هدف مناسب برای محصولات، فرصت زیادی از صادرکنندگان را می‌گیرد، پس شناسایی کالاهای مزیت‌نسبی‌دار در کشور دارای اهمیت فراوان است و می‌تواند باعث دستیابی و افزایش مزیت‌رقابتی محصولات در سطح جهانی شود. در این پژوهش شاخص‌های مزیت‌ نسبی و مزیت‌رقابتی عسل‌طبیعی ایران در سال‌های 1387-1391 محاسبه شده است. برای این منظور شاخص‌توان‌رقابتی و شاخص سهم بازار پایدار محاسبه شده‌است. بر اساس شاخص توان رقابتی ایران از توان رقابتی برخوردار است، هم چنین بر اساس شاخص سهم بازار پایدار، عملکرد رقابتی عسل‌طبیعی ایران در بازارهای هدف ، معمولا منفی برآورد شده است . بدین ترتیب، مزیت‌رقابتی عسل طبیعی ایران طی دوره مورد بررسی دارای روند مشخص و پایدار نیست. . پس کشور ایران باید بدنبال کشورهایی برای بازار هدف خود باشد که آن کشورها خود مصرف‌کننده نهایی باشند و کشور ایران خودش ارزش افزوده کالای تولیدی خود را کسب کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مزیت رقابتی، عسل، شاخص سهم بازار پایدار،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فریده عسکرپور کبیر | askarpoor kabir
دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)

حمیدرضا حری |
دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)

سید عبدالمجید جلایی اسفندآبادی | seyed abdolmajid jalaee esfandabadi
دانشگاه شهید باهنر کرمان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید باهنر (Shahid bahonar university)


نشانی اینترنتی http://barresybazargani.itsr.ir/article_22260_36757ab79167deb5e18b15646b19fd24.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-352628.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات