این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۳، شماره ۷۳، صفحات ۴۵-۵۴
عنوان فارسی
تبیین راهکارهای عملیاتی توانمندسازی نیروی انسانی شرکتهای پخش در ایران
چکیده فارسی مقاله
مقاله حاضر با هدف تببین راهکارهای عملیاتی توانمندسازی نیروی انسانی در شرکتهای پخش در ایران تدوین شده است. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که پایین بودن سهم هزینههای آموزش و تحقیق و توسعه در شرکتهای پخش، سهم پایین شاغلان دارای آموزش حرفهای، سهم پایین کارکنان استفادهکننده از رایانه، متوسط سهم پرداخت الکترونیکی از کل مبادلات بازرگانی شرکتهای پخش دارای تجارت الکترونیکی و سهم پایین شرکتهای استفادهکننده از دستگاههای بارکدخوان از عمدهترین مشکلات نیروی انسانی در این شرکتها به شمار میرود. به این روی راهکارهای توانمندسازی نیروی انسانی را میتوان به صورت ارتقای سطح تعامل سازمانی و حرفهای (بخشیدن شأن حرفهای به آنان در سطح درون سازمانی و برون سازمانی)؛ آموزش و تامین تدارکات لازم در حد برنامهریزی و هماهنگی برای آنها (اهمیت سرمایه انسانی در مقابل نیروی کار)؛ پیشبینی مشوقهای ارتقای خلاقیت؛ تجهیز شرکتهای پخش به قوانین، دستورالعملها و اطلاعات موردنیاز شغلی از طریق الزام انجمن به ارائه خدمات اطلاعاتی و فنی موردنیاز به گروههای ذی نفع (واحدها) برشمرد. اما با توجه به اهمیت تامین مالی در شروع هر فعالیت ضروری است که سازوکارهایی جهت تامین مالی شرکتهای پخش پیشبینی شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
راهکار عملیاتی / توانمندسازی / شرکتهای پخش،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا آقاجانی |
عضو هیأت علمی موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
بهاره عریانی |
عضو هیأت علمی موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_21119_46619bc6a6f01811a40b8ddb6608b430.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-352638.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات