این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۳، شماره ۷۳، صفحات ۷۱-۹۱
عنوان فارسی
تاثیر گرایش به کارآفرینی بر برندینگ محصولات صنعتی و رشد کسب و کار در بازارهای نوظهور
چکیده فارسی مقاله
این مقاله به بررسی رابطه بین گرایش به کارآفرینی و گرایش به برند در شرکتهای کوچک و متوسط فعال در بازارهای بازارهای صنعتی وسهم و نقش هر یک از این دو عامل در رشد کسب و کار در بازارهای نوظهور میپردازد. نویسندگان در این تحقیق یک مدل ساختاری با استفاده از دادههای جمع آوری شده از کشور مجارستان طراحی و به صورت تجربی مورد بررسی قرار دادند. مجارستان کشوری است که در طول دو دهه گذشته و از زمان سقوط دیوار آهنین دستخوش تحولات سیاسی و اقتصادی فراوانی بوده است. نتایج حاکی از آن است که گرایش به کارآفرینی دارای اثر مثبتی بر رشد کسب و کار در بازارهای نوظهور است، در حالی که گرایش به برند دارای اثر منفی میباشد. علاوه بر این، تحقیق حاضر به دنبال آن است تا مشخص کندکه آیا بین شرکتهای فعال در بازارهای صنعتی و شرکتهای فعال در بازارهای مصرفکننده نهایی بازارهای نوظهور و بین شرکتهای بازاریابی صنعتی فعال در بازارهای نوظهور (مجارستان) و بازارهای توسعه یافته (فنلاند) تفاوتی وجود دارد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل مقایسهای نشان میدهد در حالی که شرکتهای بازارهای صنعتی و شرکتهای بازارهای مصرفکننده تفاوت معناداری با یکدیگر ندارند، ولی بین بازارهای نوظهور و توسعه یافته تفاوتهای قابل توجهی دیده میشود. مطالعه حاضر نشان میدهد اگرچه جهتگیری برند سهمی در رشد کسب و کار شرکتهای بازارهای صنعتی در مجارستان ندارد ولی دارای تاثیر مثبت بر رشد همین شرکتها در فنلاند میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
هرمز مهرانی |
گروه مدیریت، واحد علی آبادکتول، دانشگاه آزاداسلامی، علی آباد کتول، ایران نویسنده مسئول
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول (Islamic azad university of ali abad katool)
منصوره صادقی |
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول (Islamic azad university of ali abad katool)
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_21129_47cbd4b1ee236ac4d554a5aa0dbb132b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-352640.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات