این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۳، شماره ۷۲، صفحات ۱-۱۴
عنوان فارسی
تأثیر برنامههای تشویق صادرات برعملکرد صادراتی شرکتهای صادرکننده خدمات فنی و مهندسی
چکیده فارسی مقاله
با توجه به نقشی که صادرات در ایجاد فرصت اشتغال و تأمین ارز جهت واردات به ویژه در کشورهای درحال توسعه دارد، حضور مداوم در بازارهای بینالمللی دارای اهمیت حیاتی میباشد. با توجه به پیچیدگی رقابتهای فزاینده، دقت در تصیمگیری مطلوب و اتخاذ سیاستهای حمایتی مناسب در سطوح مختلف، ضرورت پیدا کرده که هدف این سیاستها بهبود عملکرد صادراتی شرکتها یا تحریک آنها برای شروع و ادامه فعالیتهای صادراتی است. هدف این مطالعه تحلیل نحوه و میزان تأثیرگذاری برنامههای تشویق صادرات بر عملکرد شرکتهای صادرکننده خدمات فنی و مهندسی ایران میباشد. برای این منظور از مدلی جهت بررسی تأثیر برنامههای تشویق صادرات بر عملکرد صادراتی استفاده گردید که جهت گردآوری اطلاعات، پرسشنامهای بین شرکتهای صادرکننده خدمات فنی و مهندسی ایران توزیع و سپس با استفاده از فن آماری مدلیابی معادلات ساختاری تحلیل گردید. نتایج تحقیق نشان میدهد که استفاده از برنامههای تشویق صادرات بهطور مستقیم بر عملکرد صادراتی تأثیر نداشته اما بهطور غیرمستقیم و از طریق تأثیرگذاری بر قابلیتهای مرتبط با صادرات و اثر آن بر استراتژی بازاریابی صادراتی تأثیر مثبت و معنادار دارند. بر اساس نتایج تحقیق، پیشنهادهایی برای افزایش اثربخشی برنامههای تشویق صادرات ارائه شده که میتواند مورد استفاده سیاستگذاران این حوزه قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سهیل سرمدسعیدی |
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
بهروز قاسمی |
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
خدیجه وجدی |
دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
صمد نجفی مجد | najafi majd
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_19971_42b37417ef87ae6ef004fa8862a0102d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-352642.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات