این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۳، شماره ۷۱، صفحات ۳۸-۵۳
عنوان فارسی
بررسی نقش تبلیغات و ترفیعات فروش در ایجاد ارزش ویژه برند (مورد مطالعه: برند سافتلن)
چکیده فارسی مقاله
شرکتهای دارای جایگاه بالا در ارزش ویژه برند تجاری در ذهن مشتریان به راحتی میتوانند در میان دیگر شرکتها در صنعت مربوط به خودشان سودآورتر تلقی شوند. در این تحقیق رابطه تبلیغات و ترفیعات فروش (نقدی و غیرنقدی) و اثر آنها بر ایجاد ارزش ویژه برند کالا و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق روی گستره تبلیغ و نگرشهای افراد در مورد تبلیغ از برند سافتلن در فروشگاههای زنجیرهای تهران مورد بررسی قرار گرفت. برای این منظور از پرسشنامه محقق ساخته با روایی محتوای صوری مورد تایید خبرگان و همچنین رواییهای سازه تحلیل عاملی و همگرا استفاده شد. همچنین برای بررسی تک بودن مدل از روشهای تحلیل مولفههای اصلی بلوک متغیرهای مشاهده شده، آلفای کرونباخ و دیلون – گلدشتاین(پایایی مرکب) استفاده شد. همچنین آزمون و تحلیل فرضیات با روش معادلات ساختاری و با نرمافزار Smart PLS انجام شد. نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که افزایش هزینههای تبلیغات ضرورتا منجر به کیفیت اداراک شده توسط مصرفکنندگان نمیشود و نگرش افراد در مورد تبلیغات نقش کلیدی در اثرگذاری بر کیفیت و اطلاع از برند و وابستگیهای آن ایفا میکند. نتایج همچنین حاکی از تفاوت اثرگذاری ترفیعات فروش روی ارزش ویژه با توجه به نوع ابزار تبلیغاتی و همچنین بههم وابسته بودن ابعاد ارزش ویژه برند است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تبلیغ / ترفیعات فروش / ارزش ویژه برند،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اسماعیل شاه طهماسبی |
دکترای بازاریابی بین الملل، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
بردیا عندلیب |
کارشناسی ارشد mba، گرایش بازاریابی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
ابوذر غلامعلی زاده |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_19359_4b4a25953383a91f4dcf6f57dd504da8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-352651.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات