این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۲، شماره ۶۷، صفحات ۱-۱۵
عنوان فارسی
طبقهبندی نیازهای مشتریان از بستهبندی محصولات مواد غذایی با استفاده از مدل کانو
چکیده فارسی مقاله
امروزه با افزایش شدت رقابت در کسب سهم بازارهای مواد غذایی، طراحی یک بستهبندی رقابتی و منطبق با نیازهای مشتریان به یک امر بایسته و ضروری در فرآیند تولید مبدل شده است. تهیه و ارائه این گونه بستهبندیها مستلزم شناخت درست از نیازهای مشتریان نسبت به یک بستهبندی خاص و طبقهبندی این گونه نیازها بر حسب اولویت آنها میباشد. از این رو در مطالعه حاضر سعی بر آن بوده است با استفاده از روش کانو و تحلیل عاملی نیازهای مشتریان نسبت به بستهبندی مواد غذایی شناسایی و طبقهبندی گردد. جامعه آماری تحقیق کل مشتریان فروشگاههای مواد غذایی شهر شیراز میباشد که از این میزان و به روش نمونهگیری تصادفی از نوع منطقهای، 444 نفر مورد پرسش قرار گرفتهاند. روایی پرسشنامه، روایی ظاهری/ محتوایی و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ به تایید رسیده است. نتایج تحقیق نشان داد که ویژگیهای 15 گانه بستهبندی در چهار گروه از نیازهای بایدی، تک بعدی، انگیزشی و بیتفاوتی مشتریان قرار میگیرد. از سوی دیگر علاوه بر آنکه بهداشتی بودن بستهبندی بیشترین اهمیت را در میان نیازهای مشتری از بستهبندی داشته است، نیازهای مشتریان از یک بستهبندی مواد غذایی به تناسب ویژگیهای بوم شناختی متفاوت آنها نیز با تفاوتهای متعددی همراه بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_13913_5aafe44375c76c09a3cbeb4071ef1adb.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-352676.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات