این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۱۳-۲۶
عنوان فارسی
تدوین راهبردهای توسعه دیپلماسی ورزشی با محوریت تجربه جهانی
چکیده فارسی مقاله
دیپلماسی ورزشی رویکردی است که سیاستمداران و دولتمردان دنیا با استفاده از افراد و رویدادهای ورزشی به دنبال ایجاد تصویر مطلوبی از کشور خود در بین سازمانها و دولتهای خارجی هستند. تحقیق حاضر با هدف تدوین راهبردهای توسعه دیپلماسی ورزشی با محوریت تجربه جهانی انجام گرفت. این پژوهش بر اساس هدف، از نوع تحقیقات کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، اکتشافی است. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه عمیق نیمهساختاریافته و جامعه آماری شامل صاحبنظران در حوزه مدیریت کلان ورزشی، مدیریت راهبردی، دیپلماسی، روابط بینالملل و جامعهشناسی ورزشی در سطح معاون وزیر، رئیس فدراسیون، مشاور وزیر و اساتید دانشگاهی بوده است. در این تحقیق از روش نمونهگیری هدفمند برای انتخاب خبرگان استفاده شد. مدل نهایی از مجموع شرایط علی (2 مقوله و 13 مفهوم)، بسترها و زمینههای لازم (3 مقوله و 13 مفهوم)، متغیرهای مداخلهگر (3 مقوله و 13 مفهوم)، راهبردها (3 مقوله و 11 مفهوم) و پیامدها (3 مقوله و 10 مفهوم) تشکیل شد؛ لذا برای توسعه دیپلماسی ورزشی در کشور، بهتر است که دولتمردان و سیاستمداران با استفاده از افراد و رویدادهای ورزشی به دنبال ایجاد تصویر مطلوبی از کشور خود در بین سازمانها و دولتهای خارجی باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
قدرت ورزشی،جهانیشدن،توسعه قابلیتها،مقصد مخاطب،کنترل وقایع،
عنوان انگلیسی
Development of Strategies for Sports Diplomacy Focusing on Global Experiences
چکیده انگلیسی مقاله
Sports diplomacy is an approach that politicians and statesmen of the world use people and sports events to create a favorable image of their country among foreign organizations and governments. The present research was conducted with the aim of formulating strategies for the development of sports diplomacy based on global experience. The current research was based on the purpose of applied research and was exploratory in terms of data collection. The data collection tool was a semi-structured in-depth interview. The statistical population included experts in the field of macrospores management, strategic management, diplomacy, international relations, and sports sociology at the level of deputy ministers, presidents of the federation, advisers to the minister, and university professors, and a targeted sampling method was used to select experts. The final model of the total of Causal conditions (2 categories and 13 concepts), the necessary contexts and contexts (3 categories and 13 concepts), interventionist variables (3 categories and 13 concepts), strategies (3 categories and 11 concepts) and consequences (3 categories and 10 concepts) were formed. Therefore, for the development of sports diplomacy in the country, it is better that statesmen and politicians seek to create a favorable image of their country among foreign organizations and governments by using people and sports events.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
قدرت ورزشی,جهانیشدن,توسعه قابلیتها,مقصد مخاطب,کنترل وقایع
نویسندگان مقاله
عظیم صلاحی کجور |
پژوهشگر پسادکتری، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران.
مرتضی دوستی |
دانشیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
نشانی اینترنتی
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_9871_312b70af5c5a7a52c4e4c0789fae8569.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات