این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
، جلد ۱۱، شماره ۴، صفحات ۹۷-۱۰۹
عنوان فارسی
ارائه مدل نقش رسانهها در سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش ارائه مدل نقش رسانهها در سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی است. روش پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر رویکرد، کیفی است و از روش تحلیل تم (مضمون) استفادهشده است. برای انجام مصاحبه میدانی، مشارکتکنندگان پژوهش شامل اساتید دانشگاهی و مدیران حوزه گردشگری ورزشی بودند (23 نفر). روش نمونهگیری بهصورت هدفمند بود. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم با استفاده از نرمافزار مکسکیودیای نسخه پرو انجام گردید. نتایج تحلیل مضمون نشان داد که 4 مضمون سازماندهنده (انگیزشی، آموزشی، اطلاعرسانی و فرهنگسازی) و 22 مضمون پایه بهعنوان ابعاد نقش رسانهها در سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی وجود دارد. همچنین با بررسی فراوانیهای هر یک از مضامین سازماندهنده مشخص شد که مضمون سازماندهنده انگیزشی و اطلاعرسانی، از فراوانی بیشتری نسبت به بقیه مضامین برخوردار است. با توجه به نقش پررنگ رسانههای مختلف بر توسعه سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی، میبایست رفع چالشهای آن، از اهداف اصلی برنامههای توسعه رسانههای ورزشی باشد که توصیه میشود رسانههای مختلف از نتایج پژوهش حاضر بهره گیرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش،اطلاعرسانی،انگیزشی،رسانه،فرهنگسازی،
عنوان انگلیسی
Presenting a Model for the Role of Media in Investing and Financing in the Sports Tourism Industry
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to present a model of the role of media in investing and financing in the sports tourism industry. The research method is applied in terms of purpose and qualitative in terms of approach and the theme analysis has been used. For the field interview, the research participants included university professors and managers of sports tourism (23 people). The sampling method was purposeful. Data were analyzed using continuous comparison method using MaxiCode Pro software. The results of content analysis showed that there are 4 organizing themes (motivational, educational, information and cultural) and 22 basic themes as dimensions of the role of media in investing and financing in the sports tourism industry. Also, by examining the frequencies of each of the organizing themes, it was found that the motivational and informational organizing theme is more frequent than the other themes. Considering the prominent role of various media on the development of investment and financing in the sports tourism industry, solving its challenges should be one of the main goals of sports media development programs, which is recommended by the media. So it is recommended that different media use the results of the present study.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزش,اطلاعرسانی,انگیزشی,رسانه,فرهنگسازی
نویسندگان مقاله
مهری تبریزی یگانه |
دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
مینا حکاک زاده |
استادیار مدیریت ورزشی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران.
محسن منوچهری نژاد |
دانشیار گروه تربیتبدنی، دانشکده پزشکی و مرکز تحقیقات علوم اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
نشانی اینترنتی
https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_9325_910c90c495d2143c1092cdcee9b0bc29.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات